نسخه گوگلی HTC One، با اندروید 4.3، در حال دریافت مجوز Bluetooth SIG دیده شده است

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
نسخه گوگلی گوشی وان اچ تی سی در حال اخذ مجوز Bluetooth SIG مشاهده شده است. این گوشی توانسته مجوز استفاده از بلوتوث را در تاریخ 14 تیرماه امسال کسب کند. شماره مدلی که از آن برای معرفی به بلوتوث سیگ استفاده شده، PN071 بوده است.
تبلیغات

این گوشی اندرویدی قرار است از طریق فروشگاه گوگل پلی به فروش برسد. از آنجایی که نسخه گوگلی وان، مجهز به نسخه خام اندروید است، بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید اندروید، بسته بروز رسانی را دریافت خواهد کرد و کاربران، دیگر از تاخیر برخی کمپانی‌های سازنده گوشی، نظیر اچ تی سی، درعرضه دیرهنگام بسته‌های بروزرسانی شکایت نخواهند داشت.

اما نکته جالب در مورد این خبر، این است که چرا یک گوشی مانند اچ تی سی وان که قبلا تمامی مجوزهای مربوط به بلوتوث را دریافت کرده است، دوباره برای کسب مجوز اقدام می‌کند؟ این اقدام از آن جهت صورت پذیرفته که نسخه 4.3 اندروید از تکنولوژی Bluetooth 4.0 LE پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی در اصل، نسخه کم مصرف بلوتوث است که به گوشی این قابلیت را می‌دهد تا با دستگاه‌های الکترونیکی موجود نظیر نمایش‌گر ضربان قلب، دما سنج‌ها و سایر دستگاه‌های مشابه همگام شود.

چندی پیش اندروید 4.3 بر روی گلکسی اس 4 سامسونگ مشاهده شده بود و به نظر می‌رسد گوگل چند هفته پیش از انتشار رسمی این نسخه از اندروید، آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده تا نسبت به بروز رسانی و سازگار نمودن رابط کاربری محصولات خود به این نسخه از اندروید اقدام کنند.‎

باید توجه داشت که نسخه 4.3 اندروید هنوز به طور رسمی از طرف گوگل معرفی نشده است. اما به نظر می‌رسد که گوگل تا چند هفته دیگر نسخه جدید از این سیستم عامل را به طور رسمی برای گوشی‌هایی که از این نسخه، آن هم به شکلی خالص استفاده می‌کنند، معرفی کند. طبق برخی گزارشات درز کرده، کاربران تبلت نکسوس 7 نیز می‌توانند به این نسخه از اندروید بروز رسانی نمایند.

نظر شما در مورد عرضه گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌های مطرح جهان با نسخه دست نخورده اندروید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات