XPS 11 دل، ترکیبی از بهترین قابلیت‌های یوگا لنوو و سرفیس مایکروسافت

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف ایسر و ایسوس که امروز نمایشگاه کامپیوتکس را مملو از محصولات مختلف و متنوع نمودند، Dell تنها با یک محصول وارد گود شده است: XPS 11. این محصول هیبریدی دارای صفحه نمایش 11.6 اینچ با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است. بدنه آن از جنس کربن و آلومینوم ساخته شده و دل تمام سعی خود را نموده تا قابلیت‌های دوست داشتنی یوگا و سرفیس را به بهترین شکل در این محصول، یکجا جمع کند.
تبلیغات

لولای درب XPS 11 طوری طراحی شده که صفحه نمایش تا 360 درجه می‌چرخد. به این ترتیب می‌توان از آن، هم به عنوان لپ‌تاپ، استفاده کرد و هم کارایی تبلت را از آن انتظار داشت. از این جهت، XPS 11 شبیه به یوگا لنوو است. در نظر داشته باشید که برخلاف ترنسفورمرهای ایسوس، صفحه نمایش این تبلت از بدنه جدا نمی‌شود، اما از آنجایی که صفحه کلید فیزیکی آن تنها 15 میلی‌متر ضخامت دارد وقتی پشت تبلت جمع می‌شود، ضخامت دستگاه آزاردهنده نخواهد بود. دل در طراحی صفحه کلید XPS 11، نهایت دقت خود را به خرج داده است. مثلا وقتی صفحه کلید 180 درجه می‌چرخد و در پشت تبلت جای می‌گیرد، کلیدها از کار می‌افتند تا بصورت تصادفی فشرده نشوند.

این ابزار از پردازنده نسل چهارم اینتل، Haswell بهره می‌برد. پردازنده Core i5 آن به معنی اجرای تمام و کمال ویندوز 8 به همراه کلیه نرم افزارهای ویندوزی است.

XPS 11 همچنین مجهز به درگاه‌های ورودی و خروجی USB 3.0، تاندربولت، کارت خوان میکرو SD و یک قلم دیجیتال است. بله این ابزار نیز همچون سرفیس پرو از قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کند. دل از یک صفحه دیجتایزر که میزان فشار قلم را حس می‌کند در این محصول بهره برده تا علاقمندان به یادداشت بردای، نقشه کشی و طراحی را به سمت محصول خود جذب کند.

هنوز میزان حافظه رم، حافظه ذخیره سازی و همچنین طول عمر باتری این دستگاه اعلام نشده است. حتی قیمت آن نیز هنوز مشخص نیست؛ اما دل اعلام نموده که XPS 11 را پیش از تعطیلات پایان سال 2013 روانه بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات