مایکروسافت در ویندوز 8.1 بالاخره از صفحه نمایش رتینا پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس پرو، ThinkPad Helix لنوو، Kirakbook توشیبا، XPS 12 دل و بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 8، همگی از یک مشکل رایج در ویندوز 8 مایکروسافت رنج می‌بردند و آن چیزی نبود جز کوچک بودن بیش از حد رابط کاربری به ویژه برای افرادی که به اصطلاح درشت سایز هستند و انگشتان دست آن‌ها بزرگ‌تر از حد استاندارد است و به همین خاطر در چنین شرایطی تشخیص دستورات لمسی برای سیستم عامل مشکل بود. همچنین به دلیل کوچک بودن بیش از حد فونت، نوشته‌ها به سختی خوانده می‌شدند. حال مایکروسافت برای حل کردن این قبیل مشکلات، در نسخه 8.1 ویندوز، پشتیبانی از صفحات نمایش با تراکم بالا را در اولویت کار خود قرار داده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که مایکروسافت از استراتژی یکسانی که اپل برای استفاده از صفحات نمایش رتینا در محصولات خود مانند آیفون، آیپد و مک‌بوک ایر استفاده کرد، الگوبرداری کرده است.

«جنسن هریس»، مدیر برنامه‌ریزی بخش رابط کاربری ویندوز در مایکروسافت می‌گوید:

احتمالا متن در اپلیکیشن‌هایی که هنوز آماده نیستند شفاف نخواهد بود.

ویندوز 8.1 این قابلیت را دارد که تا مقیاس دو برابر اندازه فعلی بزرگ‌تر شود. این مقدار در نسخه‌های قبلی ویندوز تنها 1.5 برابر بود.

این ویژگی جدید هم در حالت دسکتاپ و هم در حالت صفحه استارت (مترو) کاربرد دارد.

درست شبیه به راه حل اپل، هریس امیدوار است تا توسعه دهندگان با بروزرسانی اپلیکیشن‌ها خود بتوانند از مزایای رزولوشن بیشتر استفاده کنند. با این وجود ویندوز 8.1 این توانایی را دارد تا به صورت خودکار با افزایش پیکسل‌ها، اپلیکیشن‌ها را با رزولوشن مناسب نمایش دهد.

صفحه کلید مجازی نیز در ویندوز 8.1 این قابلیت را دارد تا به صورت خودکار مطابق با رزولوشن صفحه نمایش کاربر نمایش داده شود. متاسفانه کاربر نمی‌تواند به صورت دستی سایز صفحه کلید مجازی را تغییر دهد.

کمی عجیب است که مایکروسافت اکنون به فکر چاره افتاده است، زیرا اپل ماه‌ها قبل از عرضه ویندوز 8 این مشکل را حل کرده بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات