نوکیا مشغول ساخت گوشی هوشمند مبتنی بر اسنپدراگون 800 است

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
تاکنون شایعات زیادی مبنی بر ساخت یک گوشی هوشمند چهار هسته‌ای مبتنی بر ویندوز 8 مطرح شده بود، اما امروز نوکیا با اقدام خود به تمام شایعات موجود رنگ واقعیت بخشید. نوکیا در فایلی که در سرور مخصوص توسعه دهندگان محصولات این شرکت قرار داده، تغییراتی اعمال کرده که حاکی از استفاده از قوی‌ترین چیپ‌ست ساخت کوالکام یعنی اسنپدراگون 800 در محصولات آتی این شرکت می‌باشد.
تبلیغات

امروز اطلاعاتی در سرور مخصوص توسعه دهندگان نرم افزاری کمپانی نوکیا اضافه شده که وجود این موارد را تایید می‌کند: اضافه شدن پردازنده گرافیکی آدرنو 330، پردازنده اسنپدراگون MSM8274 و MSM8974.

MSM8274 همان چیپ‌ست اسنپدراگون 800 معروف می‌باشد که جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده ساخت کوالکام تاکنون است. این پردازنده دارای چهار هسته از نوع Krait 400 می‌باشد که دارای سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز را دارند و همچنین پردازنده گرافیکی آدرنو 330 نیز در کنار این هسته‌های قدرتمند، وظیفه پردازش اعمال گرافیکی را بر عهده دارد.

MSM8974، نسخه ارتقاء یافته اسنپدراگون 800 است که از تکنولوژی‌های ارتباطی LTE-Advanced، CDMA و پروتکل مورد استفاده در چین یعنی TD-SCDMA پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه در این سرور، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد صفحه نمایش و رزولوشن مرتبط با تلفن جدید نوکیا درج نشده است، اما وجود پردازنده گرافیکی آدرنو 330 نوید حضور یک صفحه نمایش 1080p و بالاتر را می‌دهد زیرا این پردازنده به اندازه کافی قدرت دارد تا تصاویر را به خوبی در صفحات نمایش مختلف نمایش دهد.

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ نیز در نظر دارد تا نسخه ارتقاء یافته گلکسی اس 4 که مجهز به اسنپدراگون 800 می‌باشد را به زودی وارد بازار کند و این گوشی محبوب را به قوی‌ترین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید تا امروز بدل سازد. نوکیا نیز قصد دارد تا گوشی هوشمند جدید خود را که مبتنی بر ویندوزفون 8 مایکروسافت است، به همین پردازنده تجهیز نماید. حال باید دید که جنگ اندروید و ویندوزفون به کجا خواهد انجامید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات