سونی بالاخره توانست در سال 2012 به وضعیت سوددهی باز گردد

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سونی سال گذشته تغییراتی اساسی در قسمت‌های مختلف تجارت خود اعمال کرد. این کمپانی چندین ساختمان اداری خود را به فروش رساند و چند هزار نفر از کارمندانش را نیز اخراج کرد تا هزینه‌های جاری شرکت را کاهش دهد. امروز سونی جزئیات مربوط به گزارش مالی سال گذشته خود را منتشر کرد و نشان داد، تغییرات ایجاد شده، موجب شدند تا این شرکت در سال 2012 بتواند به وضعیت سوددهی باز گردد. سونی از سال 2008 تا 2012 هر سال را با ضرر به پایان می‌رساند.
تبلیغات

برای اولین بار از سال 2008، بالاخره سونی توانست به سوددهی برسد. آن‌ها سال 2012 را با 434 میلیون دلار سود به پایان رساندند و این بدین معناست که سیاست‌های ریاضت اقتصادی این کمپانی جواب داده است و ژاپنی‌ها توانسته‌اند مسیر درستی را انتخاب کنند.

اما مدیرعامل سونی اعلام نموده که در سال 2013 آن‌ها تلاش خواهند کرد، تا یکپارچگی بیشتری بین محصولات خود بوجود آورند و از همه مهتر پلی‌استیشن 4 را به دیگر محصولات خود مرتبط کنند. او انتظار دارد که در سال 2013 سود شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و حداقل به رقم 506 میلیون دلار برسد.

فروش سونی در بخش تلویزیون با کاهش 38 درصدی همراه بوده، اما سال گذشته این تنها سونی نبوده که در بازار تلویزیون با کاهش تقاضا روبرو شده است و علاوه بر ژاپنی‌ها، دو رقیب قدرتمند کره‌ای، سامسونگ و ال‌جی نیز در بخش تلویزیون با کاهش درآمد روبرو بوده‌اند. اما سونی با سرمایه گذاری صحیحی که در بخش تلفن‌های هوشمند انجام داد، توانسته کاهش فروش تلویزیون را با درآمد بیشتر از بخش موبایل جبران کند.

سونی در بخش سرگرمی و بازی‌ها نیز با کاهش درآمد روبرو بوده و فروش پلی‌استیشن 3، PSP و PS Vita نزدیک به 12.2 درصد کاهش یافته است. البته انتظار می‌رود با معرفی پلی استیشن 4 درآمد این بخش به میزان قابل توجه‌ای افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات