Just Manager؛ جایگزینی رایگان و قابل‌حمل برای Windows Explorer

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
مطالعه 6 دقیقه
مهم نیست که شما کاربر ویندوز XP باشید یا ۷ و یا حتی ۸. برنامه مدیریت فایل ویندوز (Windows Explorer) نقاط ضعف آشکاری دارد که اغلب ما با آن آشنا هستیم. خوشبحتانه توسعه‌دهندگان آزاد، همیشه نیازهای گوناگون ما را به خوبی پاسخ داده‌اند. اگر شما نیز از سرعت کم فهرست‌کردن نتایج جستجو خسته شده‌اید و یا ظاهر ویندوز اکسپلورر جذابیت زیادی برایتان ندارد، می‌توانید گزینه‌های دیگری را نیز امتحان کنید. همچنین اگر شما همیشه در حال مرتب‌سازی فایل‌های خود و یا مدیریت دراپ باکس‌تان هستید، مدیریت فایل‌ها برای شما می‌تواند فوق‌العاده آسان‌تر از آن چیزی باشد که ویندوز به صورت پیش‌فرض در اختیار شما می‌گذارد. در این مطلب ما شما را با جدیدترین ابزار کاربردی که به همین منظور ساخته شده است، آشنا خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Just Manager راهکاری بسیار عالی برای مدیریت فایل در ویندوز می‌باشد. این برنامه کوچک بر روی تمامی نسخه‌های جدید ویندوز به خوبی کار می‌کند. Just Manager علاوه بر دارا بودن نسخه‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی، در قالب یک نسخه قابل‌حمل نیز در دسترس می‌باشد.

بسیاری از برنامه‌های مدیریت فایل به همراه فرآیند نصب پیچیده عرضه گردیده و حتی گاهی به طور کامل جایگزین ویندوز اکسپلورر می شوند. این موارد گاهی همراه با ریسک بوده و دردسرهایی را برای کاربر به وجود می‌آورد. ولی با Just Manager، بدون اینکه شما مجبور به طی مراحل نصب پیچیده و یا از دست دادن کامل ویندوز اکسپلورر باشید، می‌توانید فقط در مواقع لزوم و به آسانی برنامه را اجرا کرده و به مدیریت فایل‌های خود بپردازید.

justmanager1

رابط‌کاربری این برنامه بسیار شفاف بوده و هیچ چیز عجیبی و خاصی در آن وجود ندارد. اما دقیقاً همان چیزی است که شما می‌توانید از یک ابزار مدیریت فایل چند‌ستونه نظیر Just Manager، انتظار داشته باشید. در بالای هر پنجره کلیدهای میانبری برای دسترسی به درایوهای متصل و شبکه‌های شما، قرار گرفته است. همچنین شما تصویر دقیق و بروزی از میزان فضای در دسترس درایوی که در آن هستید را در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر این پنجره‌ها، تواناییJust Manager در پشتیبانی از ۱۶ تب همزمان، از ویژگی‌های خوب این برنامه است. با دوبار کلیک بر روی فضای خالی کنار تب‌ها، یک تب جدید در ادامه قبلی‌ها، برای شما باز خواهد شد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که پوشه‌های مختلف یک درایو را، بدون باز کردن پنجره‌های متعدد، فقط در یک پنجره که چندین تب را در بر گرفته است، مشاهده نمایید.

justmanager2

برجسته کردن متون یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این برنامه است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که برخی از فایل‌ها و یا پوشه‌های خاص نظیر پوشه‌های مخفی و یا فایل‌های اجرایی (مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید) را با اختصاص رنگ فونتی متفاوت، متمایز از سایر فایل‌ها و پوشه‌های پنجره جاری نمایید. این ویژگی تا حد بسیار زیادی به شما کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کرده و آیتم های مورد‌نظر خود را تنها با یک نگاه، هنگام اسکرول یک تب، پیدا نمایید.

justmanager3

نوار پایین رابط کاربری، به شما امکان دسترسی آسان به دکمه‌هایی را می‌دهد که حاوی انتخاب‌هایی برای ویرایش فایل و پوشه می‌باشند. هر یک از این دکمه‌ها، به صورت پیش‌فرض دارای یک کلید میانبر بوده، که امکان فراخوانی آن‌ها با استفاده از دستورات ساده صفحه‌کلید را ممکن می‌سازد.

justmanager4

در منوی View، شما می‌توانید چینش تب‌ها را در هر پنجره تغییر دهید. در تصویر ذیل، پنجره سمت چپ از آیکون‌های کوچک و پنجره سمت راست از آیکون‌های استاندارد استفاده می‌کند. در حالت پیش‌فرض، فایل‌ها با جزئیات نمایش داده می‌شوند.

justmanager5

یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه که نظر ما را به خود جلب کرد، و به نوعی ما را شگفت‌زده نمود، پشتیبانی از FTP است. با Just Manager، شما می‌توانید یک اتصال FTP را در قالب یک پنجره جداگانه، باز نمایید و به عبارتی شما می‌توانید از Just Manager به عنوان یک برنامه اتصال به FTP چند پنجره‌ای، نظیر FileZilla، استفاده کنید. این ویژگی، قابلیتی اختصاصی و کاربردی را برای این نرم‌افزار مدیریت فایل به ارمغان آورده و  شما را از نصب برنامه‌های جداگانه برای کار با FTP بی‌نیاز می‌کند (البته اگر امور پایه کار با FTP برای شما کافی باشد).

justmanager6

درایوهای شبکه‌ شما نیز به طور کامل و به شکلی مشابه، پشتیبانی می‌شوند. این برنامه به چند ثانیه زمان برای ترسیم نقشه یک درایو شبکه و پیکربندی آن، نیاز دارد. سپس شما می‌توانید به مرور آن در یک پنجره جدید از Just Manager بپردازید.

justmanager7

تنظیمات برنامه Just Manager بسیار عمیق و کامل است. عملاً این برنامه به هر شکل دلخواه، قابل پیکربندی بوده و بررسی تمام قابلیت‌های این برنامه در زمینه پیکبربندی‌های مختلف، نیازمند مطلبی مستقل و کامل است. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید برخی از پنل‌ها و یا نوار ابزارهای موردنظرتان را حذف کرده و یا نمایش دهید؛ یا تعداد ستون‌ها و ردیف‌های موجود در چیدمان پنل را تغییر دهید؛ و یا عملاً به تغییر هر قسمتی از از رابط‌گرافیکی برنامه بپردازید.

justmanager8

تب Shortcuts، لیست گسترده‌ای از اموری که می‌توان با استفاده از کلیدهای میانبر انجام داد را نشان می دهد. Just Manager در اقدامی باورنکردنی، انجام هر کاری که به ذهن شما برسد را با استفاده از انگشتانتان، ممکن ساخته است.

justmanager9

Just Manager یکی از بهترین و البته کم استقبال ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند جایگزین Windows Explorer گردد. برای ما عدم استقبال از این برنامه کاربردی واقعاً عجیب است. این برنامه علاوه بر ارائه تمامی امکانات رقبای خود، قابلیت‌های جدید و خاصی را نیز ارائه می‌نماید. همچنین این برنامه رایگان است و البته قابل حمل (Portable). در صورتی که از ویندوز اکسپلورر خسته شده اید، زومیت به شما توصیه می‌کند این برنامه عالی را امتحان کنید.

ما منتظر شنیدن نظرات شما در رابطه با Just Manager هستیم. همچنین اگر شما تجربه بهتری از کار با سایر برنامه‌های مشابه دارید، آن را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات