مایکروسافت پتنت‌های مربوط به طراحی کاور/کیبورد سرفیس را به نام خود ثبت کرد

چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
هر دو نسخه RT و Pro تبلت سرفیس مایکروسافت فروش بسیار خوبی داشته‌اند و اقبال عمومی به این محصول مبتکرانه بسیار بالا بوده است. برخی از ایده‌های مبتکرانه در طراحی این تبلت نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده بود و حالا اداره پتنت‌های آمریکا این ایده‌ها را به نام مایکروسافت ثبت و تایید کرده است.
تبلیغات

تبلت‌های سرفیس مایکروسافت طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و برخی از ایده‌های طراحی در این دستگاه مایکروسافت را صاحب پتنت‌های باارزشی نموده است.

امروز USPTO (اداره پتنت‌ها و نشان‌های تجاری ایالات متحده) سه پتنت مربوط به کاورهای لمسی و دارای کیبورد سرفیس را به مایکروسافت اعطا کرد. در ماه می سال گذشته، یعنی حدودا یک ماه پیش از معرفی سرفیس، مایکروسافت به خاطر طراحی خلاقانه کیبورد تبلت درخواست تصاحب پتنت این ایده را به اداره پتنت‌های آمریکا داده بود.

کاور سرفیس یکی از مهم‌ترین نقاط قوت در طراحی آن محسوب می‌شود و طراحی آن برای مایکروسافت چالش بزرگی بود. کاور مورد نظر باید باریک ولی در عین حال مستحکم می‌بود تا از نمایشگر محافظت نماید. در نهایت تیم طراح تصمیم گرفتند که یک کیبورد جداشدنی که با یک آهنربا به تبلت می‌چسبد را توسعه دهند.

surface-cover-patent-mid

بنا به گزارش بلومبرگ از زمانی که مایکروسافت فروش سرفیس را در ماه اکتبر آغاز کرد تا کنون بیش از 1.5 میلیون تبلت سرفیس، شامل 400,000 سرفیس پرو فروش رفته است. همچنین گزارش شده که این کمپانی حدودا سه میلیون سرفیس RT سفارش داده که برخی تحلیلگران معتقدند تا پایان سه‌ماهه اول پس از ارائه این تبلت حدودا 2 میلیون سرفیس RT به فروش رسیده است.

البته جدای از موفقیتی که این تبلت در بازار داشته برخی کارشناسان مثل برندان بارنیکل تخمین می‌زنند که در سه‌ماهه جاری مایکروسافت نمی‌تواند بیش از 600,000 تبلت سرفیس به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات