اپل پتنت کنترل تلفن بدون لمس صفحه و ثبت ضربان قلب کاربر را ثبت کرد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل یک گام دیگر به تولید تلفن‌هوشمندی که بتوان بدون لمس از آن استفاده کرد، نزدیک‌تر شده است. سامسونگ سال گذشته این امکان را در تلفن‌های هوشمند خود تعبیه کرده است، اما گویا اپل درصدد ارایه‌ی این ویژگی با مشخصات بهتری است.
تبلیغات

کمپانی اپل امروز پتنتی را با شماره‌ی 8,614,693 به نام خود در ایالات متحده ثبت کرده است که در مورد استفاده از تلفن‌هوشمند با استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی با لمس کردن یا بدون لمس آن است، بطوریکه کاربر می‌تواند با نزدیک کردن انگشت خود به صفحه‌ی نمایش و بدون لمس آن، آیفون خود را مورد استفاده قرار دهد. همچنین اپل پتنت دیگری را با شماره‌ی 8,615,290‌ به نام خود به ثبت رسانده است که در مورد تعبیه یک کنترل کننده‌ی ضربان قلب در تلفن‌های هوشمند است.

استفاده از تلفن‌هوشمند بدون نیاز به لمس فناوری جدیدی نیست و سامسونگ پیش از اپل این تکنولوژی را در تلفن‌های هوشمند خود به کار گرفته است. سامسونگ سال گذشته این فناوری را در گلکسی نوت 2 به کار برد که با استقبال از آن، این فناوری در سایر محصولات تولید شده توسط سامسونگ نیز به کار گرفته شده است. استفاده از این قابلیت مزایای بسیاری دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به مرور یک تصویر با لینک بدون نیاز به لمس و انتخاب آن اشاره کرد.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است مثالی از ماوس کامپیوتر را مطرح کنیم. بهترین نمونه نشان‌گر ماوس در روی صفحه ی نمایش کامپیوترها است. در بسیاری از موارد می‌توان با بردن نشان‌گر ماوس روی یک لینک، تصویر یا آیکون، اطلاعاتی را بدون نیاز به کلیک روی آن دریافت کرد.

هرچند سامسونگ اولین تولید کننده‌ای است که این امکان را در تلفن‌های هوشمند خود مورد استفاده قرار داده است، اما به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا این امکان را در قالب بهتری ارائه  کند. پتنت ثبت شده گویای امکان تنظیم ویژگی هاور است یعنی می‌توان میزان نزدیک کردن انگشتان و مساحت مورد نظر را تنظیم کرد که استفاده از آن را برای اشخاصی که دارای لرزش انگشتان هستند، تسهیل می‌کند. همچنین در سال‌های اخیر نیز اپل پتنتی را با عنوان فناوری لمس هاور ثبت کرده است.

همانطور که از نام پتنت کنترل ضربان قلب نیز استنباط می‌شود، این پتنت ثبت و کنترل علائم حیاتی و ضربان قلب کاربر را با استفاده از نسل‌های بعدی ایفون ممکن خواهد کرد. ثبت این پتنت و همچنین تعبیه‌ی چنین امکانی با در نظر گرفتن ساعت هوشمند اپل، iWatch در آیفون نیز دور از انتظار نیست.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات