نگاهی به آزمایش‌های سنجش مقاومت بر روی تلفن‌های هوشمند سامسونگ

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
سنجش مقاومت و تحمل دستگاه‌ها  یکی از مهمترین بخش‌های فرآیند تولید یک محصول جهانی می‌باشد. حال این موضوع زمانی که به شرکتی همچون سامسونگ، که محصولاتش در سرتاسر دنیا و در شرایط جوی متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌رسد از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. با ما همراه باشید تا با بعضی از آزمایش‌هایی که سامسونگ برای سنجش مقاومت محصولاتش مورد استفاده قرار می‌دهد تا خیال کاربران را از استفاده طولانی مدت آسوده باشد، آشنا شویم.
تبلیغات

هر چند آزمایش‌هایی که برای سنجش مقاومت دستگاه در هر شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد یک راز محسوب می‌شود و از درز آن به بیرون جلوگیری می‌شود، ولی این بار Shara Tibken از نویسندگان CNet فرصت آن را داشته تا ضمن بازدید از آزمایشگاه‌های کره‌ای‌ها، بعضی از آن‌ها را برای ما بازگو کند.

بر اساس گفته‌های وی، تست‌های سامسونگ به صورت کاملا اتوماتیک و اغلب به صورت ماشینی انجام می‌شود. یکی از این تست‌ها مورد هدف قرار دادن باطری دستگاه‌ها با  تفنگ‌های بی‌حس کننده برای سنجش قدرت آن‌ها در برابر الکتریسیته ساکن است. یکی دیگر از آزمایش‌هایی که تیبکن شاهد آن بوده است قرار دادن یک دستگاه Galaxy Mega در یک محفظه بسته و پیچاندن آن با شدت زیاد بوده است. همچنین سامسونگ میزان تحمل دکمه‌های Home دستگاه که در طول عمر استفاده از دسنگاه، بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد را نیز مورد آزمایش قرار می‌دهد. در این آزمایش دکمه Home چندصدهزار مرتبه فشرده می‌شود تا میزان تحمل آن مورد آزمایش قرار بگیرد. تعدادی که به طور حتم بیشتر از مقداری است که در طول چند سال استفاده از دستگاه، این دکمه فشرده می‌شود. 

در نهایت نویسنده Cnet ادعا می‌کند که بیش از 7000 نوع آزمایش مختلف بر روی دستگاه‌ها قبل از ورود به خط تولید انبوه بر روی آن صورت می‌پذیرد. البته این آزمایش‌ها تنها مربوط به تلفن‌های هوشمند نیستند و تمامی محصولات این شرکت زیر این آزمایش‌ها سنجیده می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات