آمارها از حاکمیت بی چون و چرای اندروید در جلب مخاطبین خبر می‌دهند

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
چند سالی بیشتر از عمر اندروید نمی‌گذرد. اما ماراتن افتخارات سیستم عاملی که اژدهای بلندبالای تکنولوژی در پشتوانه آن قرار گرفته، همچنان ادامه دارد. در جدیدترین بررسی‌های آماری، خبر از شگفتی‌های دیگری از رقابت سیستم‌عامل‌ها می‌دهد که با هم در ادامه مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.
تبلیغات

 «سریع‌ترین رشد در تاریخ تکنولوژی» لقبی است که اندروید گوگل بعد از پنج سال حضور در دنیای سیستم عامل‌ها، به آن دست پیدا نموده است. بررسی‌های آماری دو شرکت Asymco و analyst Horace Dediu نشان می‌دهد که اندروید در زمینه جلب کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن رقیب ندارد. اما این مقایسه چگونه انجام شده است.

این مقایسه با بررسی میزان رشد هر محصول در دنیای تکنولوژی، از زمانی که آن محصول در دسترس قرار گرفته است، می‌پردازد. پلتفرم موبایل در چند سال اخیر شاهد محصولاتی با آمار و ارقام شگفتی‌آفرین بسیاری بوده‌، اما نکته اصلی در مدت زمانی‌ است که این پلتفرم‌ها موفق به دستیابی به این اعداد و ارقام شده‌‌اند. مثلا تعداد کاربران سیستم عامل سیمبیان شرکت نوکیا، به 450 میلیون عضو رسید، اما در مجموع دستیابی به این موقعیت، مدتی در حدود 44 سه ماهه (کوارتر) یا همان 11 سال به طول انجامید.  بلک‌بری 225 میلیون کاربر را در طی 43 سه ماهه یا همان 10 سال و نه ماه به دست آورد و میزان کاربران ویندوز موبایل نیز به 72 میلیون کاربر در 30 سه ماهه یا همان 7 سال و نیم رسید.

اما آنجا بود که طوفان اپل دنیای تکنولوژی را به لرزه در آورد و آمار و ارقام را زیر و رو کرد. اپل موفق شد طی 23 سه ماهه یا همان 5 سال و نه ماه، به رقم رویایی 700 میلیون کاربر دست پیدا کند و خود را از این بابت حاکم مطلق دنیای سیستم عامل ارزیابی کند. اما حاکمیت اپل بر این موضوع، تنها مدتی چند بیشتر دوام نیاورد. با ورود گوگل و سیستم عامل متن بازش، رکوردها بار دیگر با جهشی عظیم شکسته شد و اندروید توانست در طی مدت تنها 5 سال، مرز 1 میلیارد کاربر را رد کند. این موضوع بر موفقیت بی چون و چرای گوگل در جذب مخاطبان و ارائه اکوسیستمی قدرتمند مهر تایید می‌زند و بدین ترتیب اندروید گوگل را به سریع‌ترین محصول به لحاظ رشد در دنیای تکنولوژی تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات