تیم کوک: آیفون 5C‌ از ابتدا هم قرار نبوده در رده محصولات ارزان‌قیمت جای بگیرد

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
بحث بر سر قیمت گذاری اپل برای محصولی که به زعم خودش قرار بود در بازار میان رده‌ها قرار بگیرد و قیمتی معادل آن‌ها داشته باشد، هنوز ادامه دارد. بسیاری از کاربران از iPhone 5c بسیار بیشتر از آنکه باید باشد، انتظار دارند. اما مدیر عامل فعلی اپل به گونه دیگری فکر می‌کند. برای اینکه ببینید تیم کوک در رابطه با این موضوع چه نظراتی دارد در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مرد شماره یک اپل در این روزها، اظهار می‌کند که 5C‌ قرار  نیست بر اساس شایعاتی که پیش از آن به گوش کاربران رسیده بود، یک تلفن‌اقتصادی ارزان قیمت باشد. تیم کوک در این باره بیش‌تر توضیح می‌دهد:

اگر نگاهی به خط تولیدات آیفون بیندازید، می‌بینید که ما  iPhone 5C را به عنوان یک تلفن میان رده  و سپس در کنار آن آیفون 5s را در سطحی بالاتر عرضه کرده‌ایم. هدف کلی ما افزایش خط تولیدات آیفون به همراه افزایش و قدرت بخشیدن به هر یک از این بخش‌های مجزا (میان رده و سطح بالا) است. من به تازگی متوجه آن شدم که عده‌ای از کاربران با خواندن شایعات تصور می‌کنند که آیفون 5C همان تلفن میان رده ماست. در حالی که این درست نیست و این iPhone 4s است که در حال حاضر در این رده قرار می‌گیرد.

به بیان دیگر، اپل هنوز همان سیاست‌ سال‌های گذشته خود مبنی بر قرار دادن تولیدات قدیمی‌ خود در بازار میان رده‌ها را دنبال می‌کند. در واقع انگیزه این غول آمریکایی از تولید iPhone 5C را به نوعی می‌توان مربوط به قرار دادن جای پایی برای تولیداتی نام برد که قیمتی مابین تلفن‌های گران قیمت و ارزان قیمت دارند.

تیم کوک همچنین اضافه کرد:

اپل در گذشته نیز با تولید محصولاتی با قیمت کمتر از محصولات اصلی، گذرگاهی را برای ورود کاربران با بودجه کمتر به بازار محصولات گران قیمت باز نموده است. نمونه این کار را می‌توان در محصولاتی همچون iPod Nano و iPad Mini جستجو نمود.

نظر شما چیست؟ آیا سیاست‌های اپل در تولید محصولات این چنینی راه را برای ورود گجت‌های با کیفیت بالا به سمت کاربران با بودجه کمتر باز نموده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات