میمو، ربات چمن زنی ازسرزمین خورشید تابان

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گاه زندگی بسیار طاقت فرسا و دشوار می‌شود. حقیقت آن است که هر چند روز یک بار وقتی از بالای اتاق زیر شیروانی که مامنی برای تنهایی‌ها و وب‌گردی‌هایم است به چمن‌های بلند بالای محوطه نگاه می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد. چمن زنی هم مانند شستن ماشین از آن دست کارهاست که همه از آن فرار می‌کنند، بخصوص ما جوانان روغن نباتی که‌ ترجیح می‌دهیم وقتمان را به گشت و گذار در وب بگذرانیم. اینجاست که فناوری ناب ژاپنی به داد ما مرفهین بی درد می‌رسد! دوستان سخت کوشمان در شرکت هوندا موفق به ابداع رباتی هوشمند برای چمن‌زنی شده‌اند که کاملاً خودکار بوده و نیاز به هیچ مراقبتی ندارد.
تبلیغات

میمو (Miimo) نام این ربات دوست داشتنی ریزه‌میزه است. ارمغان چشم بادامی‌ها از «سامانه چمن زنی ممتد» بهره می‌برد و قادر است چند بار در هفته نسبت به چمن زنی اقدام نماید. جالب این که در هر نوبت حدود ۲ تا ۳ میلیمتر از بالای چمن زده می‌شود و از آنجا که این مقدار بسیار ناچیز است، نه تنها هیچ مخزنی برای جمع آوری ندارد، بلکه چمن‌ها به عنوان نوعی کود طبیعی به زمین ریخته و به تقویت زمین کمک می‌کنند.

از آنجا که این ربات دوست داشتنی الگوهای تصادفی را برای چمن زنی بکار می‌گیرد، چمن با حداقل استرس روبرو شده و می‌توان مطمئن بود که به شکل ظاهری آن آسیب وارد نمی‌آید!

پیش از آن که از میمو برای چمن زنی کمک بگیرید بهتر است سیم‌های ویژه ای را در آستانه کناری محوطه کارگذاری نمایید تا با شناسایی آنها، ربات از محوطه تعریف شده خارج نشود و تنها در این محیط به حرکت تصادفی خود برای چمن زنی مشغول گردد. نکته جالب توجه اینکه هر زمان باتری‌های لیتیومی‌ این موجود ژاپنی رو به اتمام رود، خود به محلی که از پیش برای آن تعریف شده مراجعه کرده و باتری‌ها را شارژ می‌نماید.

میمو نخستین ربات تجاری شرکت هوندا برای مصارف خانگی است که قادر است باقی رقبای چمن‌زن خود را از بازار محو کند! هندایی‌ها امیدوارند با این همه قابلیت و از همه مهمتر خودکار بودن، بازخورد خوبی از مصرف کنندگان و بازار کسب کنند. بخصوص آنکه میمو می‌تواند گزینه خوبی برای افراد سالمندی باشد که محوطه آنها نیاز به مراقبت مداوم دارد.

قرار است این سامورایی فسقلی تا اوایل سال آتی میلادی به بازار اروپا عرضه شود. علی رغم اینکه هنوز هیچ قیمتی برای این محصول تعیین نشده است، پیش‌بینی کارشناسان عدد تقریبی ۱۶۰۰ دلار است.

گفتنی است با وجود این همه مزایایی که میمو دارد، به دلیل آنکه نمی‌تواند چمن‌های بلند را بزند، لازم است تا پیش از راه‌اندازی اولیه یک بار محوطه خود را به طور شایسته ای چمن زنی نمایید و بعد همه امور را به دوست چشم بادامی‌مان بسپارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات