مایکروسافت صحبت هایتان را با صدای خودتان به زبانی دیگر ترجمه می‌کند

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
رویای ساخت نرم‌افزاری که بتواند انسان را از یادگیری زبان‌ها‌ی خارجی بی‌نیاز کند، همواره برای بشر جالب بوده‌است. خصوصا اگر نرم‌افزار بتواند با لحن و صدای خودمان، سخنانمان را به زبان دیگر ترجمه کند. مایکروسافت در یکی از آزمایشگاه‌ها‌ی نرم‌افزاریش در چین توانسته یک نمونه اولیه از چنین نرم‌افزاری را تولید کند تا کاربران بتوانند به صورت طبیعی‌تری با افرادی با ملیت‌ها‌ی متفاوت، مکاتبه کنند.
تبلیغات

محققین مایکروسافت یک نمونه اولیه از نرم‌افزار مترجم بین‌المللی ساخته‌اند که سخنان شما را به زبان‌ها‌ی خارجی ترجمه می‌کند و جالب این که از صدای خود شما برای ارائه نتیجه ترجمه استفاده می‌کند. این نرم‌افزار لهجه، طنین و آهنگ صدای شما را ذخیره کرده و از آن در ترجمه به 26 زبان زنده دنیا استفاده می‌کند.

نرم‌افزار جذاب مایکروسافت در یک لابراتوار نرم‌افزاری در پکن تولید شده و در نمایشگاه TechFest 2012 با حضور ریک رشید، رئیس تیم تحقیقاتی و یکی از محققین مایکروسافت به نام فرانک سونگ، پرده برداری شده‌است.

سونگ به منظور تشریح کاربرد این نرم‌افزار گفت:

[blockquote class="default"]هدف ما این است که برای یک سخنران تک زبانه که در یک کشور خارجی در حال سفر است، فرایند تشخیص صحبت، سپس ترجمه، و در نهایت فرایند تبدیل متن به صحبت را به زبان مقصد، و با صدای خود شخص، انجام دهیم.[/blockquote]

این نرم‌افزار علاوه بر حل محدودیتها‌ی زبانی مسافران خارجی، می‌تواند در یادگیری زبان خارجی خصوصا برای کودکان موثر باشد.

در این نمونه اولیه، تقریبا یک ساعت زمان برای تمرین لازم است تا نرم‌افزار، ریزه‌کاری‌ها‌ی صدای کاربر را یاد بگیرد تا بتواند با صدای کاربر، خروجی را بخواند. اما هدف مایکروسافت این است تا زمان عرضه نسخه اصلی این نرم افزار، ترجمه کاملا همزمان صورت گیرد. در بین 26 زبان پشتیبانی شده توسط این نرم‌افزار، انگلیسی، چینی، اسپانیایی و ایتالیایی وجود دارند.

منبع: slashgear| لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات