کاربران تبلت و تلفن هوشمند چند ساله هستند؟ بیشتر زن هستند یا مرد؟ از چه اپلیکیشن‌های بیشتر استفاده می‌کنند؟

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
روز به روز به تعداد کاربران تبلت و تلفن‌های هوشمند افزوده می‌شود. اما چه کسانی، چرا و چه زمانی از تبلت یا تلفن هوشمند استفاده می‌کنند؟ یک تحقیق بسیار جامع در موسسه Flurry Analytics با هدف به پاسخ‌دهی به این سوالات انجام شده است که در ادامه توضیحات کامل مرتبط به همراه نتایج بدسته آمده را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

همانطور که تلفن‌های هوشمند روز به روز بیشتر وارد زندگی مردم می‌شوند، تبلت‌ها نیز اینگونه عمل کرده و به یک ابزار کلیدی در زندگی بسیاری از مردم بدل شده‌اند. امروزه مردم عادی و کارمندان شرکت‌ها بیشتر از این دو ابزار استفاده نموده و زمان زیادی را به کارکردن با تبلت و تلفن هوشمند خود سپری می‌کنند. اما افرادی که از این ابزارها استفاده می‌کنند چند سال دارند؟ زن هستند یا مرد؟ و از چه اپلیکیشن‌های بیشتر استفاده می‌کنند؟

در مجموع سن استفاده کنندگان تلفن‌های هوشمند کمی پایین‌تر از کاربران تبلت است. براساس این تحقیق، میانگین سنی کاربران تلفن هوشمند، 30 سال و میانگین سنی کاربران تبلت، 34 سال است. جالب است بدانید که بیش از 75 درصد از کاربران تلفن هوشمند زیر 34 سال سن دارند و این در حالی است که بیش از 66 درصد از کاربران تبلت بیشتر از 25 سال سن دارند.

Flurry Smartpones vs Tablets AgeBreaks-resized-600

مردها بیشتر از زن‌ها از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند، اما کاربران تبلت‌ها از نظر جنسیت تقریبا یکسان هستند. از آنجایی که معمولا مردها زودتر از زن‌ها، تکنولوژی‌های جدید را می‌پذیرند، Flurry معتقد است که یکسان بودن کاربران مرد و زن در تبلت‌ها، نشان می‌دهد که تبلت‌ها در دراز مدت بازار بزرگی خواهند داشت.

Flurry Smartpones vs Tablets GenderSplit-resized-600

روز به روز بر استفاده از تبلت و تلفن‌های هوشمند افزوده می‌شود، اما کاربران زمان بیشتری را با تبلت خود سپری می‌کنند. میزان استفاده کاربران از تبلت نزدیک به تلویزیون و در برخی شرایط بیشتر از تلویزیون است.

Flurry Smartpones vs Tablets Dayparting-resized-600

کاربران بیشتر از تبلت‌ها برای سرگرمی و تماشای ویدیو و فیلم استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین نرم‌افزارهای استفاده شده در تبلت‌ها عبارتند از: بازی‌ها، سرگرمی و نرم‌افزارهای خبرخوان. اما محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تلفن هوشمند در شاخه ارتباطات قرار دارند. شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای کاربردی، سلامت و تندرستی و سبک زندگی تقریبا 50 درصد از استفاده کاربران تلفن‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند.

اما بازی‌ها، محبوب‌ترین‌ها در هر دو ابزار هستند و کاربران تقریبا 67 درصد از زمانی که صرف کارکردن با تبلت می‌کنند را به بازی اختصاص می‌دهند و این در حالی است که این زمان در تلفن‎های هوشمند 39 درصد است.

Flurry Smartpones vs Tablets CategoryUsage-resized-600

کاربران تلفن هوشمند در طول روز و در زمان‌های کوتاه اما به تعداد زیاد از نرم‌افزارهای تلفن خود استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی یک مثال خوب برای این مورد هستند.

Flurry Smartpones vs Tablets Engagement-resized-600

Flurry برای بدست آوردن این آمار و ارقام مربوط به نرم‌افزارها، 500 میلیون تلفن هوشمند و تبلت را تجزیه و تحلیل کرده و برای بررسی سن و جنسیت نیز، اطلاعات مربوط به 30 میلیون کاربر را مورد بررسی قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات