سیستم عامل جدید iPhone، ژاپنی ها را 2 دقیقه قبل از شروع زلزله مطلع می کند

سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت های تازه ایی که قرار است در جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS اپل اضافه شود هشدار دادن به کاربران ژاپنی 2 دقیقه قبل از بروز زلزله است. نسخه جدید سیستم عامل اپل، iOS 5 تا یک ماه دیگر منتشر خواهد شد و برروی تلفن iPhone و تبلت iPad قابل نصب خواهد بود. قابلیت هشدار قبل از بروز زلزله، قرار است در قسمت Notification Centre تلفن iPhone اضافه شود. در ادامه با نحوه کارکرد این فناوری آشنا خواهید شد.
تبلیغات

کاربران ژاپنی می توانند این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنند اگر این قابلیت فعال باشد 2 دقیقه قبل از بروز زلزله، پیغامی مبنی بر "بروز حادثه تا 2 دقیقه دیگر" دریافت خواهند کرد.

جالب است بدانید که به دلیل اجبار دولت ژاپن، در حال حاضر تمام تلفن های مجهز به 3G ساخت این کشور مجهز به سیستم اطلاع رسانی زلزله قبل از وقوع آن می باشند. اما تلفن هایی که ساخت خارج این کشور می باشند از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

سیستم اطلاع رسانی گروهی که به SMS-CB معروف است یک پیغام هشدار متنی را به تمام کاربران نزدیک به مکان زلزله ارسال می کند.

این فناوری به لطف سیستم فوق العاده پیچیده ژاپنی ها میسر شده است. این سیستم توسط بیش از 1000 سنسور ارتعاشی زمین، مدیریت می شود . پیش از این که اپل خود بخواهد این قابلیت را به iPhone اضافه کند کاربران ژاپنی از نرم افزاری به نام Yurekuru برای مطلع شدن از وقوع زلزله در iPhone استفاده می کردند.

منبع: Daily Mail

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات