فوتوشاپ مخصوص iPad عرضه شد

جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Adobe نرم افزار فوتوشاپ مخصوص iPad را عرضه کرد. نرم افزار فوتوشاپ  iPad در قالب سه App مختلف عرضه شده است این سه App که Eazel, Color Lava و Nav نام دارند برخی از امکانات فوتوشاپ را در iPad ممکن می سازند. اما Photoshop Touch واقعا چیست و آیا قادر است جایگزین نسخه دسکتاپ باشد؟ خواندن مقاله را ادامه دهید تا با جزئیات کامل این مجموعه آشنا شوید.
تبلیغات

شرکت Adobe معماری Photoshop CS 5، محبوب ترین نرم افزار ایجاد و ویرایش عکس را بروز رسانی کرده تا در سیستم عامل های موبایل مانند iOS، Android ویا Blackberry قابل اجرا شود. در بروز رسانی جدید فوتوشاپ یعنی Photoshop CS 5.5 این نرم افزار می تواند با نرم افزار میانی به نام Photoshop Touch ارتباط برقرار کند. SDK این نرم افزار توسعه دهندگان را قادر می سازد ابزارهایی بسازند که امکانات فوتوشاپ از استفاده از برس تا تغییر رنگ و ساخت لایه های مختلف را به تبلت های اندروید و iOS وارد کنند.

Adobe Nav برای Photoshop CS 5.5

Adobe Nav اولین نرم افزار ساخته شده با SDK جدید است. با Nav شما می توانید رنگ های مختلف را بسازید و 16 رنگ را در لیست رنگ های محبوب خود اضافه کنید. با Nav می توانید حدود 200 فایل مختلف را که پیش از این با فوتوشاپ باز می کردید مشاهده کنید و به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشید. می توانید ترتیب آنها را در صفحه کار مرتب کنید و یا برروی هر کدام بزرگنمایی داشته باشید. Nav بصورت بی سیم به کامپیوتر متصل می شود و قادر است یک فایل را از طریق iPad در فوتوشاپ کامپیوتر باز کند.

البته SDK جدید فراتر از یک کنترل از راه دور فوتوشاپ عمل می کند و تولید کنندگان نرم افزار را قادر می سازد نرم افزارهایی بسازند که توسط آن کاربر بتواند تصاویر را ویرایش کند و یا یک تصویر جدید ایجاد کند و حتی می توانند نرم افزارهای مستقل از فوتوشاپ PC بسازنند.

Eazel و Color Lava

نرم افزار Color Lava به شما اجازه می دهد تا رنگ ها را بصورت طبیعی و مانند جعبه رنگ نقاشی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس می توانید رنگ ایجاد شده از ترکیب رنگ های دیگر را در لیست نمونه ها (Swatches) ذخیره کنید. این نرم افزار می تواند هم بصورت مستقل کار کند و هم زمانی که به فوتوشاپ کامپیوتر متصل شده است. رنگ های ایجاد شده توسط Color Lava به راحتی با کامپیوتر همگام (Sync) می شوند.

اما Eazel جذاب ترین نرم افزار این بسته نرم افزاری است. Eazel که یک نرم افزار نقاشی است، بصورت کاملا مستقل و جدا از فوتوشاپ PC کار می کند. با این نرم افزار کاربر می تواند نقاشی بکشد و از ابزارهای جذاب این نرم افزار به راحتی استفاده کند.

رابط کاربری این نرم افزار با صفحه چندلمسی iPad بخوی کار می کند شما می توانید از هر پنج انگشت خود بصورت همزمان برای کشیدن نقاشی استفاده کنید براحتی می توانید رنگ ها را تغییر دهید و از برس های مختلف استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت های Eazel امکان ترکیب رنگ های خشک و تر هنگام نقاشی است. در این نرم افزار رنگ ها همانند واقعیت پس از مدتی شروع به خشک شدن می کنند و کاربر با ترکیب رنگ های تر با خشک می توانند نقاشی های شبیه به واقعیت خلق کند.

زمانی که نقاشی ایجاد شده در Eazel را به فوتوشاپ PC منتقل می کنید به راحتی می توانید رزولوشن آن را بدون از دست دادن کیفیت به هر اندازه که بخواهید بزرگ کنید.

قیمت Eazel برای iPad برابر 5 دلار، Adobe Color برابر 3 دلار و Adobe Nav نیز برابر 2 دلار است. البته این تازه آغاز راه است و این سه نرم افزار در واقع برای معرفی SDK جدید طراحی شده اند به زودی نرم افزارهای بیشتر با قابلیت های وسیع تری با SDK جدید Adobe ساخته خواهند شد تا بسیاری از قابلیت های فوتوشاپ کامپیوتر در تبلت ها ممکن شود.

منبع: Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات