سارقان، خانه های خالی را از طریق شبکه های اجتماعی پیدا می کنند

یک‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا طبق آمار های بدست آمده در انگلیس، مشخص شده که از هر 5 سارق، چهار نفر آنها خانه های خالی را از طریق اطلاعاتی که کاربران در شبکه های اجتماعی قرار می دهند، می یابند. زمانی که افراد ناشناسی را به لیست دوستان خود در فیسبوک و توییتر اضافه می کنید، باید مراقب اطلاعاتی که در صفحه شخصیتان درج می کنید نیز باشید. چراکه این سارقان ممکن است با جمع آوری اطلاعات شما، خسارت های غیرقابل جبرانی را به شما وارد کنند.
تبلیغات

طبق تحقیقات یک موسسه آماری در کشور انگلیس، تقریبا 78 درصد سارقانی که از خانه ها دزدی می کنند اطلاعات لازم خود را از توییتر و فیس بو ک و سایر شبکه های اجتماعی جمع آوری می کنند.

سه چهارم این سارقان پیش از مراجعه به خانه از طریق Google Street View کیفیت و ظاهر و همچنین راه های در روی آن را بررسی می کنند تا ببینند که آیا این خانه ارزش دزدی دارد.

البته بسیاری از این سارقان پیش از ورود به خانه با صدای آژیر مواجه می شوند که منجر به فرار آنها می شود. تحقیقات نشان داده، سارقان برای ورود به خانه دو دقیقه و برای یافتن اشیا گران قیمت حدود ده دقیقه زمان نیاز دارند.

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد این است که یک کلید زاپاس را زیر پا دری و یا در مکانی نزدیک خانه پنهان می کنند.

به شما نیز توصیه می کنیم زمانی که قصد مسافرت دارید، خبر آن را به صورت عمومی در شبکه اجتماعی که عضو آن هستید، به اشتراک نگذارید.

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات