۵۱ اپلیکیشن برتر اندرویدی سال ۲۰۱۵ از نگاه گوگل و پلی استور

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
مطالعه 8 دقیقه
طبق رسم هرساله گوگل در ماه آخر سال میلادی فهرستی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است که شامل ۵۱ برنامه‌ی منتخب و محبوب بوده و در ادامه می‌توانید علاوه بر نسخه‌ی اندرویدی، نسخه های دیگر موجود را نیز دانلود کنید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

در زیر ۵۱ برنامه‌ی قرار گرفته در لیست بهترین های گوگل قرار داده شده‌اند و درباره ی هرکدام نیز توضیح مختصری داده شده است.

Skypeاپلیکیشنی برای برقراری مکالمه‌ی متنی، صوتی و تصویری که از سوی مایکروسافت منتشر شده است و در تمامی پلت فرم‌های موبایل قابل دسترس است.

Google Photosاپلیکیشنی از سوی گوگل برای مدیریت عکس‌ها که توسط هوش مصنوعی می‌تواند به صورت خودکار تصاویر شما را در دسته‌بندی‌های مختلف ترتیب بندی کند و همچنین فضایی نامحدود برای ذخیره‌ی تصاویر را دراختیار کاربران قرار خواهد داد.

Colorfyاپلیکشنی که طرح‌های آماده و رنگ آمیزی نشده را دراختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با سپردن رنگ آمیزی آن به کودکان خود، آن‌ها را سرگرم کنید.

Inside Outمشخص بود که یکی از برترین انیمیشن‌های تاریخ یعنی Inside Out پا به عرصه‌ی بازی‌های موبایلی نیز خواهد گذاشت که البته می‌توان گفت قرارگیری آن در لیست برترین اپ‌های سال ۲۰۱۵ بیشتر مدیون نام آن است تا خود این اپلیکیشن، چراکه شاهد اتفاق یا مورد خاصی در این بازی نیستیم که آن را جزوی از برترین‌های سال کند.

EyeEMیکی از شناخته شده‌ترین و البته محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای ویرایش تصاویر.

Weather & Clockاپلیکیشنی برای آگاهی از آب و هوای دقیق محل زندگی خود که دارای ویجتی زیبا برای نمایش در صفحه‌ی خانگی نیز است.

WPS Officeاپلیکشنی فوق‌العاده برای نمایش و ویرایش فایل‌های Office

Snowballتوسط این ابزار کمکی می‌توانید ترتیب بندی نوتیفیکیشن‌ها را ویرایش کنید تا برای مثال اگر هم‌زمان از تلگرام و اینستاگرام اعلانی دریافت کردید، اعلان مربوط به اپلیکیشنی که برای شما اهمیت بیشتری دارد در بالای لیست قرار بگیرد تا احتمال از دست رفتن آن به حداقل برسد.

PicsArtاپلیکیشنی برای ویرایش تصاویر که دارای ده‌ها فیلتر و افکت رایگان و زیبا بوده و می‌تواند تنوع خاصی به عکس‌های شما ببخشد.

Cleo for Messengerاپلیکیشنی جانبی برای مسنجر فیسبوک که می‌توانید به کمک تصاویر متحرک با فرمت Gif از خود تهیه کنید و بعد از اعمال افکت‌های موجود روی آن، تصویر نهایی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Cuteاپلیکیشنی برای مشاهده و خرید لوازم آرایش که البته بخش خرید آن برای کاربران ایرانی چندان قابل استفاده نخواهد بود.

Ginger Keyboardیکی از کیبورد‌های محبوب در سال اخیر که دارای ده‌ها پوسته‌ی مختلف بوده و از امکانات کاربردی بسیاری همچون قابلیت تایپ با کشیدن انگشت برخوردار است.

Music X Matchاین برنامه نیز یکی از موارد معدود در این لیست است که قرارگیری آن در لیست بهترین‌های سال قابل پیش بینی بود. این اپ قادر است تا همانند Shazam به شنیدن و سپس تشخیص آهنگ‌ها بپردازد اما دلیل اصلی محبوبیت آن، نمایش متن ترانه‌ی آهنگ‌ها به صورت هم‌زمان است که مورد توجه میلیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

Retricaیکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای سلفی بازها که موفق به راه یابی به لیست برترین‌های سال شده است.

Youtube Kidsاین اپلیکیشن نیز که به‌طور رسمی از سوی گوگل منتشر شده است، عملکردی مشابه با یوتیوب دارد با این تفاوت که محتوای آن، تنها انیمیشن‌ها و موارد مناسب برای کودکان هستند.

Netflixیکی از مهم‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر تلویزیون اینترنتی نت فلیکس است که روز به روز در حال پیشرفت بوده و از شبکه‌ای برای پخش فیلم‌ها به یک تولید کننده‌ی قدرتمند تبدیل شده است که سریال‌هایی همچون دردویل، جسیکا جونز و .. را به مرحله‌ی تولید رسانده است. اپلیکیشن نت فلیکس درگاهی سریع و آسان برای دسترسی به محتوای این شبکه و همچنین تماشای آنلاین برنامه‌ها است که قرارگیری آن در لیست بهترین‌های سال گذاشته، قابل پیش بینی بود.

B&H Photo Video Pro Audioاین اپلیکیشن ابزاری است که به کمک آن می‌توانید به مرجعی کامل از لوازم مربوط به عکاسی، فیلم‌برداری و آهنگسازی دسترسی داشته باشید تا با آگاهی از مکان فروش هر کدام، بتوانید به صورت حضوری برای خرید اقدام کنید. البته که این اپلیکیشن تنها برای شهروندان آمریکایی کاربرد خواهد داشت.

Action Launcher 3یکی دیگر از لانچرهای منتخبی که با ارائه‌ی محیطی جذاب و متفاوت به همراه یک منوی کشویی شامل پراستفاده‌ترین اپلیکیشن ها، موفق به جلب تعداد قابل توجهی از کاربران اندروید شد.

Toca Natureاین برنامه مخصوص به کودکان است که در آن کودک شما می‌تواند اطلاعات مفیدی از نحوه‌ی رفتار با حیوانات و همچنین طبیعت را یاد بگیرد.

Attack the Lightیک بازی استراتژیک که در آن با ۴ شخصیتی که دراختیار دارید، باید به مبارزه با سلاحی قدرتمند بپردازید.

Language Learningاپلیکیشنی که به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های آموزش زبان در سال اخیر به حساب می‌آید و وجود آن در لیست منتخب نیز چندان دور از ذهن نبود. توسط این برنامه می‌توانید ۱۲ زبان را به صورت کاملاً گویا آموزش ببینید.

My Very Hungryاپلیکیشنی مناسب برای کودکان که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین برنامه در BolognaRagazzi Digital Award شده و در ۲۰ کشور مختلف به‌عنوان اپلیکیشن شماره یک در برنامه‌های مخصوص به کودکان شناخته می‌شود.

djayتقریباً هیچ آهنگساز یا تنظیم کننده‌ای وجود ندارد که کار جدی خود را توسط اپلیکیشن‌های موبایل پیش ببرد. بااین‌حال اگر قصد سرگرم شدن و گذراندن اوقات خود را دارید می‌توانید از djay برای آهنگسازی در موبایل استفاده کنید.

Doodle: Schedule Makerاپلیکیشنی برای تنظیم قرارهای ملاقات به صورت آنلاین بوده که به صورت یک شبکه‌ی آنلاین دردسترس شما قرار خواهد گرفت.

SHOWTIMEپیش از این شما را با اپلیکیشن HBO آشنا کردیم که مربوط به پخش برنامه‌های این شبکه بود. ShowTime نیز اپلیکیشنی برای شبکه‌ی محبوب و پرطرفدار شوتایم است که به کمک آن می‌توانید به صورت آنلاین به محتوای این شبکه‌ی تلویزیونی دسترسی کامل داشته باشید.

Instacartتاحالا به این موضوع فکر کرده‌اید که بدون خروج از خانه و تنها با یک اپلیکیشن موبایل میوه‌های مورد نظرتان را خرید کنید؟ Instacart اپلیکیشنی در همین زمینه است که البته برای استفاده از آن باید در داخل آمریکا ساکن باشید.

Trulia Real Stateاین اپلیکیشن عملکردی مشابه با اپلیکیشن دیوار و شیپور دارد و قصد فروش یا خرید به صورت مستقیم و بدون واسطه را دارد با این تفاوت که در این برنامه تنها ملک‌های مسکونی خرید و فروش می‌شوند و خبری از لوازم دیگر نیست.

Peakاین اپلیکیشن با هدف تقویت تمرکز و مهارت‌های ذهنی منتشر شده است که به کمک بازی‌ها و پازل‌هایی ساده اما عمیق، می‌تواند تأثیر چشم گیری را در طولانی مدت باعث شود.

SwiftKey Keyboardاین اپلیکیشن نیز از معدود مواردی در این لیست است که نیازی به معرفی ندارد و تمامی کاربران موبایل با این کیبورد محبوب کاملاً آشنا هستند. پشتیبانی از زبان فارسی نیز آن را به یکی از محبوب‌ترین کیبوردها در بین کاربران داخلی تبدیل کرده است.

Memriseاین اپلیکیشن نیز مانند اپلیکیشن Language Learning در تقویت زبان‌های خارجه فعالیت دارد که علاوه بر آن، نکات جالب دیگری را نیز دراختیار شما قرار خواهد داد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

VSCOاگر از یک شخص حرفه‌ای در زمینه‌ی عکاسی سؤال بپرسید که برای ویرایش عکس‌ها در موبایل چه اپلیکیشنی را پیشنهاد می‌کند، قطعاً VSCO یکی از گزینه‌های پیشنهادی او خواهد بود. این برنامه با افکت‌های خارق‌العاده‌ای که در خود جای داده است، مدعی بهترین اپلیکیشن ویرایش تصویر در گوشی‌های موبایل بوده و از میلیون‌ها کاربر برخوردار است.

Nova Launcherلانچرها یکی از بخش‌های اصلی و محبوب اندروید هستند و گزینه‌های بسیاری نیز برای انتخاب وجود دارند. در این بین اما Nova Launcher به شکل عمیقی در دل کاربران نفوذ کرده است به‌طوری‌که لانچرهای قدرتمندی همچون Apex یا GoLauncher نیز در رتبه‌های پایین تری نسبت به این برنامه قرار دارند.

We Heart itاین برنامه عملکردی شبیه به اپلیکیشن اینستاگرام دارد که در آن می‌توانید عکس‌های مورد علاقه‌ی خود را منتشر و تصاویر محبوب دیگران را مشاهده کنید.

Twitchاستریم بازی‌های آنلاین در سال اخیر رشد قابل توجهی داشت به‌طور یکه توئیچ را در مدت زمان کوتاهی صاحب میلیون‌ها کاربر و وارد لیست برترین اپ‌های موبایل در سال گذشته کرد.

theScoreاین برنامه مرجعی کامل برای دوست داران ورزش است که توسط آن می‌توانید به نتایج زنده و اطلاعات کاملی در رابطه با ورزش‌های متنوع همچون فوتبال دسترسی داشته باشید.

Dashlane Password Managerاین برنامه محیطی امن برای نگه‌داری رمزهای عبور شما را به وجود می‌آورد که می‌توانید تمام رمزهای خود را در آن وارد کنید و در انتها تنها با به خاطر سپردن رمز ورودی این برنامه، به تمامی اکانت‌های دیگر خود دسترسی داشته باشید.

Jetاپلیکیشی در زمینه‌ی خریدهای آنلاین که به کمک آن می‌توانید تخفیف‌های مختلفی را دریافت و پول خود را ذخیره کنید.

Khan Academyاین اپلیکیشن فوق‌العاده در زمینه‌ی آموزش تصویری و آنلاین فعالیت دارد که در آن بیش از ده هزار ویدیوی رایگان برای شما در تمام زمینه‌هایی که فکرش را کنید آماده شده است.

HBOاپلیکیشن رسمی شبکه‌ی HBO که توسط آن می‌توانید به محتوای این شبکه ازطریق اینترنت دسترسی داشته باشید. اثر تاریخی Game Of Thrones از تولیدات این شبکه است.

Wishboneاپلیکشنی جالب برای انجام مقایسه است که برای مثال می‌توانید توسط آن دو سریال خارجی را مقایسه کنید تا با ذکر دلایل و مستندات، این دو را با هم مقایسه کند تا بتوانید تصمیم بهتری در رابطه با مشاهده‌ی سریال‌ها یا فیلم‌های سینمایی بگیرید.

ZEDGEاپلیکیشن ZEDGE را می‌توان به نوعی با ضرب المثل "از شیر مرغ تا جون آدمیزاد" مرتبط دانست چراکه در آن به دیتاهای بسیاری همچون تصاویر زمینه، رینگتون، آیکون، بازی، لایو والپیپر و ... دسترسی خواهید داشت.

Office Lensاین برنامه توسط مایکروسافت منتشر شده است و به کمک آن می‌توانید اسناد خود را به بهترین شکل ممکن در گوشی موبایل اسکن کنید.

Adobe Lightroomاپلیکشنی منتشر شده از سوی ادوبی که یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای این شرکت را به موبایل‌ها آورده است. این برنامه از CC پشتیبانی می‌کند که به لطف آن می‌توانید کارها و پروژه‌های خود را مابین کامپیوتر و گوشی همگام‌سازی کنید.

Star Warsاپلیکیشن رسمی سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای که توسط آن می‌توانید به امکانات جذابی در رابطه با این سری فیلم‌ها دسترسی داشته باشید. برای مثال می‌توان به دریافت آخرین اخبار و ویدیوها از این مجموعه اشاره کرد.

Robinhoodاپلیکیشنی برای خرید و فروش سهام است که این کار را بدون هزینه‌های جانبی و به صورت رایگان برای کاربران در آمریکا انجام خواهد داد.

Microsoft Wordیکی از مهم‌ترین نرم افزارهای کامپیوتری به گوشی‌های موبایل هم پا گذاشته است و قرارگیری آن در لیست بهترین اپلیکیشن‌های سال نه‌تنها تعجب برانگیز نیست، بلکه لایق حضور در لیست بهترین اپلیکیشن‌های تاریخ نیز خواهد بود.

Backgrounds HDاپلیکیشنی که در آن مجموعه‌ای از بهترین تصاویر موجود برای والپیپر گوشی جمع آوری شده است تا بتوانید صفحه‌ی خانگی خود را همیشه متنوع و زیبا نگه دارید.

Kitchen Storiesاپلیکیشن برگزیده در زمینه‌ی آشپزی که با گردهمایی بهترین و خوش سلیقه‌ترین سرآشپز‌های دنیا، شما را با غذاهای متنوعی همراه با روش تهیه آشنا خواهد کرد.

YouTube Gamingاپلیکیشنی که گوگل برای رقابت با سرویس توئیچ منتشر کرد و در مدت کوتاهی میلیون‌ها کاربر فعال را به سوی خود جذب کرد.

Flipagramیکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که در سال اخیر مورد توجه کاربران قرار گرفته بود، برنامه‌های ساخت اسلایدشوهای موزیکال از عکس‌ها بود که Flipagram یکی از شناخته شده‌ترین اپ‌ها در این زمینه به حساب می‌آید که در لیست منتخب پلی استور نیز قرار گرفته است.

Twitterیکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی توئیتر است که مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی اپلیکیشن موبایل خود را نیز منتشر کرده است که با اضافه شدن بخش اخبار در به‌روزرسانی‌های اخیر آن، یکی از اپلیکیشن‌های منتخب ۲۰۱۵ به حساب می‌آید.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات