هولولنز مایکروسافت سال آینده برای توسعه دهندگان عرضه می‌شود

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
از زمانی که در ماه ژانویه هولولنز برای اولین بار معرفی شد و بسیاری از علاقمندان دنیای فناوری را شگفت‌زده کرد یک سوال همیشه ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است و آن هم این است که چه زمانی هولولنز به بازار عرضه خواهد شد؟ به تازگی ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای پاسخ این سوال را داده است.
تبلیغات

تا به امروز یک پاسخ عمومی به این سوال که چه زمانی هولولنز عرضه خواهد شد از سوی مایکروسافت وجود داشت و آن هم این بود که هولولنز در چارچوب زمانی ویندوز 10 به بازار عرضه می‌شود. پاسخی که بیش از این که به زمان عرضه دقیق هولولنز اشاره کند به این اشاره می‌کرد که ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز خواهد بود.

مایکروسافت در نظر دارد تا نسخه‌ی اول هولولنز خود را با نام V1 زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت عرضه کند. ساتیا نادلا-مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه‌ی اولیه‌ی این دستگاه برای  توسعه‌دهندگان طی سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. او افزود که V1‌ بیشتر حول فعالیت‌های توسعه‌دهندگان و شرکت‌های توسعه‌دهنده تمرکز یافته است و هولولنز سفری ۵ ساله را تا آماده‌ی ارائه‌شدن برای مشتریان در راه دارد که این یعنی هنوز خیلی زود است که انتظار داشته  باشیم یک هولولنز بخریم.

به هرحال این اظهارات نادلا  درک بهتری از زمان خروج هولولنز از آزمایشگاه‌های مایکروسافت و عرضه‌ی عمومی در بازار به ما می‌دهد. اوایل امسال بود که نادلا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هولولنز یک محصول مهم برای بازی است. او در این زمینه گفته بود:

من می‌خواهم که هولولنز کارکرد شرکتی داشته باشد، ولی در کل سیاست مایکروسافت این است که تمرکز استفاده دو گانه یا چندگانه را برای هولولنز حفظ کند. چیزی که فقط ما قادر به انجام آن هستیم این است که ارتباط بین کارکردهای مصرفی و شرکتی را برقرار کنیم؛ این در خون ما است. در ابتدا نسخه‌های توسعه‌دهندگان هوولنز را عرضه می‌کنیم و بعد نسخه‌های تجاری آن هم در راه خواهند بود.

شاید در کنفرانس بعدی Build‌ مایکروسافت که کمتر از یک سال دیگر برگزار می‌شود شاهد رونمایی از اولین نسخه‌ی هولولنز برای توسعه‌دهندگان باشیم. به نظر می‌رسد مایکروسافت برای معرفی نسخه‌ی توسعه‌دهندگان  هولولنز، پرچمداران جدید سری لومیا، عرضه و توسعه‌ی بیشتر ویندوز 10 و ...  ماه‌های پر مشغله‌ای را پیش رو خواهد داشت. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات