تیم اصلی اندروید ۱۰ سال پیش در چنین روزی به گوگل پیوست

یک‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
۱۰ سال پیش در چنین روزی تیم اندروید به گوگل ملحق شد. در عرض کمتر از ۱۰ سال حالا اندروید تبدیل به یک پلتفرم جهانی شده است که در بیش از ۱ میلیارد دستگاه هوشمند با شکل‌های مختلف نصب است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شاید برخی با تاریخچه اندروید آشنایی نداشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌کنم  این دست از افراد مقاله آشنایی با تاریخچه اندروید را مطالعه کنند. به هرحال از ۱۰ سال پیش که تیم اندروید به گوگل ملحق شد همه چیز برای یک اوج گیری مهیا شد.

اندی روبین شرکت مستقلی را بنیان‌گذاری کرد و تیم او سخت مشغول کار روی اندروید بودند. در آن زمان این شرکت چندان شناخته شده نبود، ولی چشم گوگل را گرفت. بعدها گوگل این شرکت و سیستم‌عامل وابسته به آن را خریداری کرد. Ficus Kirkpatrick طی توییتی به یادمان انداخت که این اتفاق درست ۱۰ سال پیش در همین روز افتاده است. او هم جزء تیم اندروید بود که در آن زمان به گوگل پیوست و هنوز هم در گوگل مشغول به کار است.

پس از ملحق شدن به گوگل این تیم کار بر روی دستگاه‌های نمونه را آغاز کرد و  در نهایت اولین گوشی اندرویدی توسط گوگل عرضه شد. مدتی طول کشید تا گوشی‌های اندرویدی در بازار مطرح شوند و گوگل هر سال تغییرات اساسی در این سیستم‌عامل ایجاد کرد تا مطمئن شود که انتظارات کاربران را برآورده و ویژگی‌های مورد نظر آن‌ها را ارائه می‌کند.

حالا اندروید  بیشترین سهم را در بازار  ابزارهای هوشمند در سطح جهان در اختیار دارد و حتی گوگل در حال برنامه‌ریزی برای کسب سهم بیشتری از  سیستم‌عامل ابزارهای هوشمند در آینده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات