اسپیس ایکس موشک فالکون 9 دیگری را امشب به فضا پرتاب می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
اسپیس‌ایکس شب گذشته درصدد پرتاب موشک فالکون 9 برای ارسال محموله‌‌ای به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی بود که وجود رعد و برق این پرتاب را تا ساعت ۴۰ دقیقه‌ی بامداد روز چهارشنبه به تعویق انداخته است. ایلان ماسک امیدوار است پس از پرتاب بتوانند موشک را به سلامت روی زمین بنشانند.
تبلیغات

اسپیس ایکس دوباره درصدد پرتاب موشک فالکون 9 جدیدی به فضا است تا بتواند دوباره در مسیر بازگشت این راکت را به سلامت روی سکوی شناور فرود آورد. در صورتی که به خاطر داشته باشید، این کمپانی در ماه ژانویه تنها در ثانیه‌های پایانی نشاندن راکت فالکون با ایجاد مشکل برای پره‌های مافوق صوت که منجر به واژگونی آن شد، نتوانست فرود موفقیت آمیز را ثبت کند. فالکون 9 در ماموریت جدید خود که در راستای ماموریت CRS-6 است، محموله‌ای را به ایستگاه بین المللی فضایی حمل خواهد کرد.

استفاده از موشک‌های چند بار مصرف که قادرند پس از هر بار پرتاب دوباره روی زمین نشسته و مجددا مورد استفاده قرار گیرند، افق‌های روشنی را پیش روی صنعت فضانوردی قرار می‌دهد، چراکه چنین قابلیتی هزینه‌ی سفرهای فضایی را به شدت کاهش می‌دهد. ایلان ماسک و SpaceX چنین موشکی را در راستای تحقق رویای دیگر خود که همانا ایجاد کلونی انسانی در کره‌ی مریخ است دنبال می‌کنند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اسپیس‌ایکس قادر است این بار فالکون 9 را با موفقیت روی سکو بنشاند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات