باتری‌ های SolidEnergy با ظرفیت دو برابر Li-Ion از سال 2016 عرضه می‌ شوند

چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هر سال شاهد بهبود مشخصات فنی گجت‌های موبایل هستیم، اما تکنولوژی مورد استفاده برای توسعه‌ی باتری‌ها در مقایسه با مشخصات فنی گوشی‌ها پیشرفت چندانی ندارند، اما در آینده‌ی نزدیک باتری‌ها نیز دچار تحول خواهند شد، چراکه استارت‌آپ SolidEnergy که برخواسته از دانشگاه MIT است باتری جدیدی طراحی کرده که می‌توان با یک بار شارژ، زمان بیشتری از گجت خود استفاده کرد.
تبلیغات

استارت‌آپ SolidEnergy که برخواسته از دانشگاه MIT است فناوری جدیدی را برای ساخت باتری‌ها طراحی کرده که براساس آن می‌توان دو برابر باتری‌های لیتیوم-یونی مرسوم، از باتری‌ها استفاده کرد، یعنی میزان شارژدهی باتری‌های جدید، دو برابر باتری‌های لیتیوم-یونی خواهد بود.

براساس اطلاعات ارائه شده، سولیدانرژی در ساخت باتری خود، به جای استفاده از گرافیت در آند باتری لیتیوم-یون، از یک ورقه‌ی بسیار باریک لیتیوم-مس استفاده کرده است. مزیت استفاده از این ورقه‌ی فوق باریک کاهش سایز باتری با وجود ثابت ماندن ظرفیت باتری مورد استفاده است، از این‌رو می‌توان از فضای ذخیره شده برای بالا بردن ظرفیت باتری استفاده کرد.

SolidEnergyInt

استفاده از الکترودهای لیتیوم-فلز موضوع تحقیقات متعددی در سال‌های اخیر بوده است و پیش از این نیز موانع متعددی پیاده‌سازی این ایده را برای ساخت باتری‌ها با مشکل روبرو کرده بود. الکترود لیتیوم-فلز می‌تواند با الکترولیت باتری واکنش نشان داده و از جریان یافتن انرژی الکتریکی جلوگیری کند که این موضوع باعث کاهش ظرفیت باتری می‌شود. همچنین با استفاده از الکترودهای لیتیوم-فلز در باتری‌ها امکان ایجاد مدار کوتاه بیشتر شده و در نتیجه ریسک آتش سوزی باتری بیشتر می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکل، سولیدانرژی از ترکیب الکترولیت مایع و همچنین الکترولیت جامد استفاده کرده است. این استارت‌آپ لایه‌ای از الکترولیت جامد را روی فویل بسیار باریک الکترود آند لیتیوم-فلز قرار داده و این موضوع باعث شده تا خطر انفجار و آتش‌سوزی در اثر ایجاد مدار کوتاه در باتری به حداقل ممکن کاهش یابد.

لینک دانلود

فناوری بکار رفته توسط سولید انرژی نه‌تنها منجر به حفظ فضای ذخیره‌سازی و در نتیجه افزایش ظرفیت باتری می‌شود، بلکه در مقایسه با باتری‌های لیتیوم-یونی، انرژی بیشتری را نیز در دوره‌های شارژ حفظ می‌کند. برای مثال، باتری تولید شده با فرآیند سولید انرژی، قادر است بیش از ۸۰ درصد از انرژی جذب شده در یک دوره‌ی شارژ ۱۰۰ درصدی را حفظ کند.

اولین نمونه از باتری‌های تولید شده توسط سولید انرژی از سال ۲۰۱۶ میلادی برای استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های‌هوشمند روانه‌ی بازار خواهد شد. این کمپانی همچنین نمونه‌های بزرگ‌تری را نیز برای استفاده در خودروهای هوشمند در نظر گرفته است.

منبعandroidauthority

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات