اپل از ResearchKit و اپلیکیشن‌های جدید خود برای حوزه‌ی سلامت پرده برداشت

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل در کنفرانس خود که در زومیت بصورت زنده به پوشش آن پرداختیم از اپلیکیشن‌های جدید خود در حوزه‌ی سلامت پرده برداشت. این اپلیکیشن‌ها برای ایجاد ارتباط نزدیک میان بیماران و مراکز درمانی توسعه یافته و سیستم جدید ResearchKit اپل نیز امکان کار بر روی تحقیقات پزشکی را بهتر از قبل فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

 اپل در کنفرانس خود در حالی از ResearchKit و اپلیکیشن‌های جدید حوزه‌ی سلامت پرده برداشت که کسی انتظار این محصولات را در این مراسم نمی‌کشید. به این ترتیب، آیفون به یک ابزار خاص برای اجرای تشخیص‌های درمانی و پزشکی بدل خواهد شد. جف ویلیامز در هنگام معرفی این سرویس، آن را «یک چارچوب نرم‌افزاری که بصورت خاص برای پژوهش‌های پزشکی ساخته شده» نامید.

اپلیکیشن mPower با هدف اجرای تحقیقات در حوزه‌ی بیماری پارکینسون توسعه داده شده و به ادعای اپل برخی تست‌های اخیر برای پژوهش بر روی این بیماری از طریق ریسرچ‌کیت این کمپانی صورت گرفته است. شتاب سنج آیفون از این پس قادر به بررسی عوامل دیگری نظیر وضعیت تعادل کاربر نیز خواهد بود تا داده‌های پزشکی بهتری جمع‌آوری شوند.

در مجموع می‌توان گفت ریسرچ‌کیت جدید اپل در ترکیب با HealthKit، آی‌دیوایس‌های اپل را به گجت‌هایی برای تشخیص و درمان از سوی مراکز پزشکی بدل خواهد کرد. این چارچوب، ساخت اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامت توسط متخصصان این بخش را ساده می‌کند.

علاوه بر این، اپل اپلیکیشن‌های دیگری نیز با محوریت دیابت و بیماری‌های قلبی توسعه داده و برای گسترش کارایی آن‌ها قراردادهایی با مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به مرحله‌ی اجرا درآورده است. این مساله نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را بار دیگر قوت خواهد بخشید اما اپل در پاسخ به این مساله ضمن اعلام این نکته که این شرکت به داده‌های کاربران دسترسی نخواهد داشت، در نهایت تعجب خبر از متن‌باز بودن ResearchKit داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات