بروز اشکال در فیسبوک و اینستگرام (بروزرسانی: لیزارد مسئولیت مشکل را بر عهده گرفت)

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
از شب گذشته، دو شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک و اینستگرام با مشکلاتی از قبیل خطا در هنگام ورود به حساب کاربری، باز نشدن صفحه و... مواجه شده‌اند.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های متعدد کاربران، دو سرویس فیسبوک و اینستگرام از شب گذشته با مشکلات مختلفی روبرو بوده‌اند که منجر به نارضایتی آنها شده است. به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ و یارانش به شدت در حال کار روی مشکلاتی هستند که برای فیسبوک و اینستگرام پیش آمده است.

گزارش وب‌سایت DownDetector نشان می‌دهد که این مشکلات برای فیسبوک از دیشب آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد. البته به نظر می‌رسد بخش عمده آنها به سرعت رفع شده است. مهم‌ترین مشکل مطرح شده باز نشدن صفحه فیسبوک بوده و مشکل مهم دیگر در ورود به حساب کاربری گزارش شده است. برخی کاربران که موفق به لاگین شده‌اند هم برای پست کردن استاتوس با مشکل مواجه شده‌اند.

facebook-downdetector

از سویی شبکه اجتماعی اینستگرام نیز با مشکلاتی روبرو شده است. حساب توییتر این سرویس در توییتی که دقایقی پیش حذف شد، اعلام کرد که در حال کار روی رفع مشکلاتی است که اخیرا پیش آمده است. اما گزارش‌ها حاکی است با رفع این مشکلات، توییت اینستگرام نیز حذف شده است.

instagram-tweet

بروزرسانی: بی‌بی‌سی گزارش داده که گروه لیزارد ادعا کرده که وب‌سایت‌هایی چون فیسبوک، اینستگرام، تیندر و چند سرویس دیگر را هک کرده است.

lizardsquad-tweet

این اولین باری نیست که وب‌سایت‌ها و سرویس‌های بزرگ با مشکل مواجه می‌شوند، ولی مشکل اخیر به دلیل آن که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، واکنش‌های زیادی را در پی داشت. این موضوع هم می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروز بشر و نیز این خطر باشد که دنیا بدون این سرویس‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم، چه شکلی خواهد شد. 

منبع DownDetector

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات