مدیر عامل سونی بالاخره در نمایشگاه CES به مسئله هک شدن و فیلم مصاحبه واکنش نشان داد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
چند هفته‌ای از جنجال هک شدن سیستم‌های کامپیوتری شرکت سونی پیکچرز و به سرقت رفتن اطلاعات مهم این شرکت و همچنین تهدید‌ها و اقدامات مربوط به اکران فیلم مصاحبه می‌گذرد. تاکنون مدیر عامل سونی هیچ صحبتی در این موارد نکرده بود تا اینکه بالاخره در هنگام معرفی محصولات تازه در CES به کنایه به این موضوع اشاره کرد.
تبلیغات

کازو هیرایی، مدیر عامل سونی به عنوان یکی از سخنرانان اصلی نمایشگاه CES در این مورد سخن می‌گفت. او سوالی را از حضاری که علاقمند به آگاهی از برنامه های این شرکت در سال 2015 بودند مطرح کرد:

پیش از اینکه به سراغ معرفی اصلی محصولات برویم، فکر می‌کنم اگر به سونی پیکچرز و آن فیلم کمدی بسیار خوب اشاره نکنم، غفلت کرده باشم. چه تعداد از شماها در فصل تعطیلات این فیلم بسیار خوب از سونی پیکچرز را دیده‌اید؟ درسته، Annie فیلمی بسیار قابل توجه است.

کسانی که در سالن بودند و فکر می‌کردند که اشاره مدیر عامل سونی به فیلم مصاحبه (The Interview) است، بعد از این اشاره غیر منتظره با خنده‌ خود به این گفته هیرایی واکنش نشان دادند. در میان صحبت‌ها او باز هم به صورت غیر مستقیم به این فیلم اشاره‌هایی داشت و در پایان گفت: «باید بگویم که آزادی بیان و آزادی اظهار نظر از مسئله‌های مهم در خطی مشی سونی و تمام کسب‌ و کار‌های سرگرمی این شرکت است» او در پایان گفت: «راستی، Annie هم فیلم بسیار خوبی است!»

رسانه‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند کره شمالی به تلافی ساخت این فیلم به سونی پیکچرز حمله هکری کرده است. بررسی های اف‌بی‌آی نشان می دهد این حمله میلیون ها دلار برای سونی خسارت به بارآورده است. دولت آمریکا بعد از جوسازی های فراوان علیه کره شمالی از این حمله ادعایی برای تحمیل تحریم‌های جدید به این کشور و جنگ روانی استفاده کرد و دسترسی این کشور به اینترنت را به مدت چند روز مختل کرد. در این شرایط سونی به اکران اینترنتی فیلم مصاحبه و همین طور اکران محدود آن در تعدادی از سینماها روی آورد که با توجه به جو روانی ایجاد شده این فیلم به فروش خوبی دست پیدا کرد و تنها در چهار روز 15 میلیون دلار درآمد برای سونی به ارمغان آورد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات