گوگل 10 عبارت بیشتر جستجو شده در سال 2014 را معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طبق سنت همیشگی خود در اواخر سال میلادی اقدام به انتشار لیست عبارات پرطرفدار جستجو می‌کند. امسال نیز غول جستجو لیست ده‌تایی این واژه‌ها را به تفیکیک مناطق جغرافیایی و کشورها منتشر کرده است.
تبلیغات

 با نگاه به لیست عباراتی که کاربران در موتور جستجوی گوگل وارد کرده‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که موضوعات مربوط به حوادث تلخ و ناگوار طرفداران بیشتری دارند، چراکه جستجو در این موارد بسیار بیشتر است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد لیست‌های منتشر شده این است که لیست مواردی که آمریکایی‌ها در گوگل جستجو کرده‌اند، به مواردی که اغلب جهانیان آن‌ها را از گوگل پرسیده‌اند، نزدیک است.

در این لیست به ترتیب رابین ویلیمایز، جام‌جهانی فوتبال، ابولا، هواپیمایی مالزی، چالش آب یخ بیماران ALS، فلپی برد، کونچیتا وورست، داعش، فیلم انیمیشنی Frozen و المپیک سوشی قرار گرفته‌اند.

یکی از نکات جالب توجه این لیست، نبودن نام یکی از محصولات کمپانی اپل در این لیست ده‌تایی است. از سال ۲۰۱۰ میلادی به ترتیب محصولات اپل یکی از رتبه‌های اول تا دهم را در بین واژه‌های پرطرفدار جستجو شده به خود اختصاص می‌دانند. آیپد در سال ۲۰۱۰، آیفون ۵ و آیپد ۳ در سال ۲۰۱۱، آیپد ۳ در سال ۲۰۱۲ و آیفون در سال ۲۰۱۳ در جمع ده واژه‌ی جستجو شده قرار داشتند.

با توجه به آمار‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، فلپی برد اولین اپلیکیشنی است که موفق شده به لیست ده واژه‌ی جستجو شده راه یابد. گوگل اعلام کرده که بازی‌هایی چون ۲۰۴۸ و فلپی‌برد پروژه‌های انفرادی هستند که موفقیتی فراتر از دستینی (Destiny)، گران‌ترین بازی تاریخ را از آن خود کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات