تیم‌کوک: تمام انرژی مورد نیاز مقر جدید اپل از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
این روزها کنفرانسی در شهر نیویورک با محوریت مسائل زیست محطیی در حال برگزاری است که تیم‌کوک، مدیرعامل کمپانی اپل نیز در آن شرکت کرده است. اپل فعالیت‌های گسترده‌ای را برای استفاده از انرژی‌های پاک انجام داده و حتی در این خصوص آگهی‌های نیش‌داری را روانه‌ی سئول کرده است.
تبلیغات

تیم‌کوک در جریان سخنان خود که در این کنفرانس ادا کرد، مقر اصلی کمپانی اپل در کوپرتینو را به‌عنوان سبز‌ترین ساختمان جهان نام برد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در حال ساخت مقر اصلی کمپانی خود هستیم که به اعتقاد من سبزترین ساختمان جهان خواهد بود. این ساختمان به مرکزی برای خلاقیت‌ها تبدیل خواهد شد که خواسته‌ی قلبی کارکنان کمپانی اپل است.

تیم‌کوک در سخنان خود به نظارت اپل به آثار سو تولید محصول در چرخه‌ی تولید محصولات این کمپانی در سایر کشورها از جمله چین نیز اشاره کرد و توجه اپل به امر محیط زیست و استفاده از انرژی‌های پاک را منحصر به مقر این کمپانی و کشور آمریکا ندانست. تیم‌کوک بار دیگر سخنان پیشین و مواضع کمپانی اپل در مورد توجه به تولیدکنندگان چرخه‌ی تولید محصولات را تکرار کرد.

پس از استخدام Lisa Jackson، در ماه می سال ۲۰۱۳ اپل رفته‌رفته بسیاری از انرژی‌های مورد نیاز خود را با انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین کرده است. اپل پیش از این نیز فعالیت‌های خود در زمینه‌ی فعالیت‌های دوستدار محیط‌زیست را در قالب تبلیغات و نیش‌خند‌هایی به سایر کمپانی‌ها مخصوصا سامسونگ به رخ کشیده است. انرژی مورد نیاز در ساختمان جدید اپل با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد. تیم‌کوک بارها از پروژه‌های مخفی کمپانی سخن به میان آورده و همچنین باردیگر سایر کمپانی‌ها را دعوت به کپی‌برداری از تمامی فعالیت‌های اپل از جمله فعالیت‌های زیست‌محیطی کرد.

مقر جدید اپل هم اکنون در حال پیشرفت فیزیکی بوده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۶ افتتاح گردد. برای پی‌گیری فعالیت‌های زیست‌محیطی اپل می‌توانید به وب‌سایت اختصاصی این کمپانی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات