کارمند سابق مایکروسافت به دلیل لو دادن نسخه‌‌ای از ویندوز ۸ دستگیر شد

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کارمندان مایکروسافت به دلیل انتشار کپی زود هنگام ویندوز ۷ و ویندوز ۸، دستگیر شد. براساس گزارش سیاتل پی‌آی، یکی از مهندسین نرم‌افزار مایکروسافت به نام آلکس کیباکالو،‌ اسناد محرمانه این شرکت شامل نسخه آزمایشی ویندوز ۸ را با نام جعلی یک بلاگر فرانسوی در اختیار عموم قرار داده است.
تبلیغات

گزارش شده که کیباکالو به این دلیل اسناد مایکروسافت را فاش نموده که نمره ضعیف را از نظر بازده عملکرد کاری در این شرکت کسب کرده است و برای ابراز ناراحتی خود سعی نموده به مایکروسافت آسیب وارد کند.

معمولا جزییات مربوط به نسخه ویندوز ۷ و ویندوز ۸ در طول توسعه نرم‌افزار به بیرون درز می‌کنند. آلکس کیباکالو سعی نموده با ساخت یک هویت جعلی آنلاین خود را با نام مستعار از طریق بلاگ فرانسوی ناشناخته نگاه دارد.

کیباکالو محکوم شده که علاوه بر دزدیدن ویندوز این شرکت، کیت نرم‌افزاری «Activation Server Development Kit» را نیز ربوده است. این کیت برای محافظت از کپی غیر قانونی و به نوعی کرک شدن ویندوز، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلاگر فرانسوی این کیت نرم‌افزاری را در بلاگ خود منتشر نموده تا هکرها بتوانند حتی پیش از عرضه عمومی سیستم‌عامل ویندوز، عملیات کرک کردن ویندوز و آفیس را آغاز کنند.

اما مایکروسافت چطور توانسته آلکس کیباکالو را شناسایی کند؟ وقتی که کیباکالو با یکی از کارمندان دیگر مایکروسافت از طریق ایمیل تماس گرفته، او را شناسایی کرده است. کیباکالو روز گذشته و پس از یک سال تجسس دستگیر شد و به زودی محاکمه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات