بامن شاپ، رقیب دیجی‌کالا، پا به عرصه مارکت‌ پلیس کشور می‌گذارد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات به‌دست‌آمده نشان‌دهنده‌ی این است که در آینده‌ی نه‌چندان دور، مارکت‌پلیسی جدید در فضای اینترنتی کشور با نام «بامن شاپ» آغاز به کار خواهد کرد.
تبلیغات

پس از همه‌گیرشدن اینترنت در کشور که به‌واسطه‌ی کاهش قیمت و گسترش شبکه‌ی اینترنت موبایل رخ داد، مفاهیم جدیدی وارد فرهنگ فناوری کشور شد که ازجمله‌ی آن باید به فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد. با فراگیرشدن اینترنت در کشور، استارتاپ‌هایی در کشور به پیروی از نمونه‌های موفق بین‌المللی در کشور جان گرفتند.

بسیاری از عرضه‌کنندگان کالا در اینترنت با عنوان فروشگاه اینترنتی شناخته می‌شوند؛ اما تعداد بسیار معدودی از این فروشگاه‌ها به‌عنوان مارکت‌پلیس ایفای نقش می‌کنند. مارکت پلیس یا بازارگاه به بستری اینترنتی گفته می‌شود که در آن، طیف گسترده‌تری از فروشندگان فیزیکی و تولیدکنندگان امکان عرضه‌ی کالا را دارند. این مفهوم که با ورود «بامیلو» و «دیجی‌کالا» در فضای فناوری کشور جان گرفت، حال شاهد ورود بازیگران جدیدی است. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که مارکت‌پلیسی جدید با عنوان «بامن‌شاپ» در حال تولد است و باید در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور رسمی این سرویس جدید باشیم. ویدئو اینستاگرامی در حساب کاربری بامن‌شاپ، چنین موضوعی را تأیید می‌کند.

براساس اطلاعات موجود، بامن‌شاپ پلتفرمی است که با حضور سرمایه‌گذارانی از کشور ایران و ترکیه شکل گرفته و زیر پرچم آسان پرداخت به فعالیت خواهد پرداخت.

نوع کسب‌وکار بامن‌شاپ از نوع سازمان به مشتری (B2C) است؛ بدین‌معنی که فروشنده ازطریق پلتفرم بامن‌شاپ کالا به مشتری عرضه می‌کند.

به‌نظر می‌رسد بامن‌شاپ مدل کاری شبیه به ebay را در ایران ارائه خواهد کرد؛ بدین‌صورت، کاربران می‌توانند درکنار فروشندگان، به‌شکلی امن در این پلتفرم خریدوفروش کنند. در روش فروشگاهی ebay، خرید‌و‌فروش کالا و حتی پرداخت مبلغ ازطریق همان پلتفرم انجام می‌شود که همین موضوع باعث می‌شود خریداران و فروشندگان با اطمینان از سرویس استفاده کنند.

ویدئو اینستاگرامی بامن‌شاپ را می‌توانید درادامه مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات