سهم ۶۴ درصدی شرکت‌های ICT از الکامپ 25؛ استارتاپ‌ها با ۲۶ درصد در جایگاه دوم

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف تصور عموم، شرکت‌های ICT کماکان با ۶۴ درصد، سهم غالب را از فضای نمایشگاهی الکامپ دارند.
تبلیغات

در جریان رویداد شب گذشته‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای تجلیل از برگزیدگان الکامپ ۲۵، رضا حیدری به‌عنوان مدیر اجرایی این دوره از نمایشگاه، به ارائه‌ی آمارهایی از روند برگزاری، تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان پرداخت. به‌گفته‌ی حیدری، برنامه‌ریزی برای الکامپ ۲۵، ۶ ماه پیش از برگزاری و از بهمن ۹۷ آغاز شد. الکام جابز بخش جدیدی است که برای نخستین‌بار در الکامپ ۲۵ آغاز به‌کار کرد و هدف از آن، به‌کارگیری پتانسیل‌ شرکت‌های نرم‌افزاری کشور برای ایجاد اشتغال بود.

نمایشگاه الکامپ ۲۵ در ۲۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران در قالب ۶۵ هزار مترمربع، فضای نمایشگاهی تحت پوشش، ۳۲۵۰۰ مترمربع، فضای نمایشگاهی مفید، ۱۰۰۰ مترمربع فضای الکام تاکس، ۳۱۴ غرفه‌ی خودساز و ۲۲ هزار مترمربع، غرفه‌سازی برگزار شد. به‌گفته‌ی حیدری هزینه‌ی غرفه‌سازی به ازای هر متر بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برآورد می‌شود که با در نظر گرفتن قیمت، شرکت‌کنندگان حدود ۱۱ میلیارد تومان صرف ساخت غرفه کرده‌اند.

آمار الکامپ 25

براساس آمار ارائه‌شده، برخلاف آنچه تصور می‌شود در نمایشگاه الکامپ امسال، ۴۲۹ شرکت ICT با اشغال ۶۴ درصد از فضای نمایشگاه، بیشترین سهم را از آن داشتند؛ درحالی‌که ۲۲۸ استارتاپ حاضر در نمایشگاه، ۲۶ درصد از فضا را در اختیار داشتند. الکامپ امسال از ۱۳۲ کانتر استارتاپ نیز میزبانی می‌کرد. ناگفته نماند که سالن دولت الکترونیک ۷ درصد از فضای الکامپ ۲۵ را دربرمی‌گرفت و پذیرای ۳۴ نهاد دولتی بود. 

در الکامپ ۲۵ دو فضا برای رویدادهای جانبی الکامپ، شامل نشست‌های خبری با حضور ۹ وزیر داخلی و خارجی، نشست‌های خبری، امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی‌ها تدارک دیده شده بود. به‌گفته‌ی حیدری در مجموع ۵۵ نفر از مقامات لشکری، کشوری و صنفی از الکامپ ۲۵ بازدید کرده‌اند. از جمله‌ی بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز می‌توان به وزرای ارتباطات کشورهای منطقه، رئیس سازمان APT، رئیس سازمان RCC، رئیس رگولاتوری ترکیه و معاون دبیرکل ITU‌ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات