مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، بازرگان شماره‌ی یک سال شد

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
در ادامه‌ی موفقیت‌های روز افزون مایکروسافت، این‌بار مدیرعامل شرکت، ساتیا نادلا، موفق به کسب لقب بازرگان شماره‌ی یک سال شد.
تبلیغات

اخیرا مایکروسافت برای دومین سال متوالی لقب اخلاقی ترین شرکت بازرگانی عمومی در ایالات متحده را کسب کرد. این تحقیق با حمایت مالی Forbes و Just Capital توسط یک گروه تحقیقاتی غیر انتفاعی انجام شده و مبتنی بر نظرسنجی مصرف‌کنندگان آمریکایی بوده و بر مبنای مواردی چون نحوه خدمت به کارکنان، مشتریان، جوامع، محیط زیست و سهام‌داران تصمیم‌گیری شده بود. حال نیز ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، توسط مجله‌ی تجارتی Fortune به‌عنوان بازرگان سال ۲۰۱۹ میلادی شناخته شده است.

این دانشمند علوم کامپیوتری که مدیرعامل مایکروسافت شده است، بالاتر از ۲۰ نفر از رهبران تجاری جهان، مقام اول را در لیست مذکور به‌دست آورد. ملاک امتیازدهی لیست Fortune، برآمدن از عهده‌ی اهداف جسورانه، موفقیت در احتمالات غیرممکن و پیدا کردن راهکارهای خلاقانه بود. این نشریه در توضیح انتخاب خود این‌گونه می‌گوید:

در سالی که آشوب‌های سیاسی و هرج‌و‌مرج بر آن حکم‌فرمایی می‌کرد، او [ساتیا نادلا] عنوان یکی از معدود رهبران ثابت‌قدم و بی‌حاشیه‌ای را داشت که در دنیای تجارت پیروز شد و هیچ‌چیزی جز رتبه‌بندی جدید ما، وسواس کافی برای تجسم عنوان نتیجه‌محور و تیم محور [این] رهبری را نداشته است. بازرگان شماره‌ی یکِ سال.
Satya Nadella

این مجله‌ی تجاری چندملیتی آمریکایی، نادلا را بیشتر به‌خاطر تواناییش برای انطباق سریع و شکوفایی در محیطی که هیچ سابقه‌ای در آن نداشت ستود و در ادامه این‌گونه نوشت:

او هرگز در بخش مالی کار نکرده بود، [این بخش] زمین آموزش دیگری برای مدیران عامل شد و او [پیش از این ] گامی در صحنه‌ی جهانی نداشت. از این گذشته، او در سال ۱۹۹۲ به مایکروسافت ملحق شده و کاملا در فرهنگ بخور تا خورده‌نشویِ مایکروسافت قدم نهاد؛ فرهنگی که در رکود مایکروسافت نقش زیادی داشت.

ساتیا نادلا موفقیت خود را به نیروی کار سخت‌کوش خود نسبت داده و گفته است که مدیران عامل تنها زمانی موفق هستند که تیم‌های خارق‌العاده‌ی خود را داشته باشند. او همچنین گفته که خوشحال است چنین تیمی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات