حافظه رم کم مصرف سامسونگ برای گوشی های هوشمند عرضه می‌شود

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ مشغول کار روی تراشه‌های کم‌مصرف حافظه رم است. به‌زودی شاهد به‌کارگیری این تراشه‌ها در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.
تبلیغات

با وجود شرکت‌های فراوان فعال در حوزه‌ی تولید تلفن همراه، رقابت در این بازار روزبه‌روز دشوارتر می‌شود. بر همین اساس سازندگان باید بیش از پیش برای قرار دادن ویژگی‌های جذاب در گوشی‌های هوشمند خود تلاش کنند تا کاربران را به خرید این محصولات ترغیب کنند. هر روز اخبار بسیاری در مورد موفقیت شرکت‌ها در تولید نمایشگرهای بهبودیافته و سخت‌افزارهای قدرتمندتر به گوش می‌رسد که شنوندگان را به هیجان می‌آورد، اما گاهی می‌توان با یک تدبیر ساده همچون کاهش مصرف انرژی دستگاه و به تبع آن، افزایش شارژدهی باتری، توجه کاربران را به محصولات خود جلب کرد. این دقیقا همان کاری است که سامسونگ با ارائه‌ی نسل دوم حافظه‌های DRAM موبایل ۱۶ گیگابیتی و ۱۰ نانومتری LPDDR4X خود در پی انجام آن است.

سامسونگ

بنابر ادعای Samsung، این حافظه‌های رم جدید و کم‌مصرف که هم‌اکنون وارد مرحله‌ی تولید شده‌اند، می‌توانند در کاهش مصرف باتری به پرچمداران آینده (از جمله گلکسی اس 10) کمک کنند. حافظه‌های رم مذکور می‌توانند نرخ انتقال اطلاعات ۴۲۶۶ مگابایت بر ثانیه‌ای حافظه‌های رم کنونی را در کنار کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی به کاربران ارائه دهند. سامسونگ با ترکیب ۴ عدد از این ماژول‌ها، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی ساخته است که ابعاد آن تقریبا ۲۰ درصد نسبت به نسخه‌ی پیشین آن کوچک‌تر است.

غول کره‌ای، با ارائه‌ی رم ۸ گیگابیتی DDR4 خود برای رایانه‌های شخصی در سال گذشته، گام مهمی برای تقویت خطوط تولید حافظه‌ی رم خود برداشت. سامسونگ قصد دارد ظرفیت تولید حافظه‌های رم موبایل خود را تا ۷۰ درصد بیش از میزان کنونی توسعه دهد و نقشه‌هایی برای ارائه‌ی حافظه‌های رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی برای تمامی گوشی‌های هوشمند دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات