وزیر ارتباطات: دوران جنگ ICT تمام شده است

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات دوران جنگ ICT را تمام شده دانست و از شرکت مخابرات خواست خود را با تحولات تکنولوژی تطبیق دهد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در مراسم رونمایی از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در فاز ۳ شبکه‌ی ملی اطلاعات، این شبکه را اولویت دولت، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات اعلام کرد و از شرکت‌های بخش خصوصی خواست با حضور خود این شبکه را کامل کنند.

واعظی در این مراسم از مخابرات درخواست کرد به عنوان یک شرکت مادر عمل کند و تمام بخش‌ها را زیر چتر خود قرار دهد و خود را رقیب شرکت‌های کوچک نداند. وزارت ارتباطات به عنوان مالک ۴۰ درصد از سهام مخابرات در زمینه‌ی توسعه و سرما‌یه‌گذای در این شرکت متعهد شد. وزیر ارتباطات با اعلام اینکه تمام شرکت‌های مخابرات دنیا در حال پوست اندازی و تغییر وضعیت به IT و ارزش افزوده و تغییر شرایط در آینده هستند گفت:

شرکت مخابرات اگر فهم درستی از تحول تکنولوژی و نیاز مردم بدان داشته باشد و خود را با آن تحول تطبیق دهد، می‌تواند مانند گذشته پیشتازی و نقش تعیین کننده‌ی خود را در بخش دسترسی در کشور به دست آورد.

واعظی در خصوص فعالیت کسب و کارهای اینترنتی جدید  گفت:

دوران جنگ در ICT تمام شده است و وارد دوران جدیدی شده‌ایم؛ البته جوانان تحولات این دوران را به خوبی درک کرده‌اند و رویکرد درستی را اتخاذ کرده‌اند. کسب و کارهای اینترنتی حاصل این تفکر است.

وی مهم‌ترین اولویت دولت را اشتغال دانست و از مخابرات خواست فضا را برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه مهیا کند.

واعظی همچنین به اهمیت دیتاسنتر ها برای برای فعالیت‌های IT  اشاره کرد و گفت:

«بدون دیتاسنترها نمی‌توان هیچ‌ کاری در این حوزه انجام داد و حاصل تمام کارها در دیتا سنترها تبدیل به خدمت شده و به مردم ارائه می‌شود.»

ترافیک داخلی از سال گذشته ۱۰ الی ۲۰ برابر شده است و به گفته‌ی واعظی این وضعیت لزوم ارتقای شبکه‌ی انتقال همراه را نشان می‌دهد، وزیر ارتباطات با اشاره به این افزایش نیاز، مجددا از اپراتورها درخواست کرد بسته‌های اینترنت ازرانتری برای مردم طراحی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات