اچ پی از پردازنده گرافیکی اکسترنال Accelerator برای تقویت قدرت پردازشی لپ تاپ‌ رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی ساعاتی پیش از پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال خود که Accelerator نام دارد، برای اتصال به لپ‌تاپ و تقویت قوای پردازش گرافیکی آن رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌پی ساعاتی پیش نسل جدید محصولات گیمینگ و مرتبط با واقعیت مجازی خود را رونمایی کرد. یکی از لوازم جانبی حوزه‌ی گیمینک این کمپانی، پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنالی است که کاربرد آن اتصال به لپ‌تاپ و تقویت قوای پردازش گرافیکی این محصولات است. پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال اچ‌پی، Accelerator نام دارد که در واقع یک مکعب تقریبا بزرگ با بهره‌گیری از تأمین نیروی مستقل است. در داخل این مکعب محلی برای قرار گرفتن کارت گرافیک اختصاص داده شده است. از جمله‌ی درگاه‌های تعبیه‌شده روی آن باید به چهار درگاه USB 3.0 در کنار یک درگاه USB نوع C، پورت اترنت و یک درگاه USB-C Thunderbolt 3 برای اتصال به لپ‌تاپ اشاره کرد. این ماژول اکسترنال قادر است از طریق یک کابل ارتباطی، هم به شارژ لپ‌تاپ بپردازد و هم اطلاعات رد و بدل کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال اچ‌پی به‌منظور تقویت قدرت پردازشی لپ‌تاپ‌ها تولید شده است. با استفاده از این ماژول می‌توان لپ‌تاپ را از نظر گرافیکی بسیار تقویت کرد و در عین حال از قابلیت حمل لپ‌تاپ سود برد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده قیمت این پردازنده‌ی گرافیکی ۲۹۹.۹۹ دلار تعیین شده است. این محصول دارای اسلاتی است که حتی می‌توان یک هارد درایو اکسترنال تا ظرفیت یک ترابایت یا یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را نیز روی آن قرار داد. البته اچ‌پی این موضوع را تضمین نمی‌کند که Accelerator روی تمام لپ‌تاپ‌ها از تولیدکنندگان مختلف کار کند؛ حال آنکه این ماژول به‌صورت تضمینی برای افرادی که از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی استفاده می‌کنند، به فروش می‌رسد.

محصول اچ‌پی برخلاف نمونه‌های مشابه موجود در بازار، به‌صورت پیش تنظیم‌شده همراه با کارت‌های گرافیک انویدیا یا اِی‌اِم‌دی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات