اپل: ماوس و صفحه کلید خاکستری فقط مخصوص خریداران آی مک پرو است

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل که به‌تازگی از آی‌مک پرو با سخت‌افزاری قدرتمند رونمایی کرده، اعلام کرده است که ماوس و کیبورد با رنگ خاکستری تیره، فقط و فقط مخصوص خریداران آی‌مک پرو در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

جدیدترین رایانه‌ی دسکتاپ اپل یک مدل پرو از آی‌مک این شرکت است که از ماه دسامبر و با قیمت ۴۹۹۹ دلار در دسترس مشتریان  قرار خواهد گرفت. این محصول به سخت‌افزار بسیار قدرتمند و سطح بالایی مجهز شده است که از آن جمله می‌توان به پردازنده‌ی اینتل زنون ۸ هسته‌ای اشاره کرد که امکان ارتقاء آن تا ۱۸ هسته هم وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های فنی قابل توجه آی‌مک پرو جدید اپل هم می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی جدید ای‌ام‌دی رادئون وگا (AMD Radeon Vega) اشاره کرد. با زومیت همراه باشید.

اما آی‌مک جدید اپل وقتی کامل‌تر به نظر می‌رسد که در یک رنگ بسیار زیبا و جذاب خاکستری تیره تولید شده و لوازم جانبی این محصول نیز به همین رنگ مزین شده‌اند و این کاری است که اپل قبلا هم انجام داده است. بنا به اعلام وب‌سایت 9to5mac، متأسفانه اپل رنگ جدید مجیک‌ ماوس، مجیک ترک‌پد و مجیک کیبورد را فقط و فقط برای خریداران آی‌مک پرو در نظر گرفته است.

با توجه به اینکه رنگ جدید مورد بحث یکی از رنگ‌های جذاب و مورد علاقه‌ی بسیاری از کاربران است، این محدودیت یک بدشانسی بزرگ برای این دسته از افراد محسوب می‌شود. البته اپل همیشه به این شناخته شده است که یک سری از جنبه‌های طراحی محصولات خود را به‌صورت محدود و فقط برای آن دستگاه در نظر بگیرد تا بدین طریق بتواند محصولات خود را با قیمت بهتری به فروش برساند.

اپل در گفتگو با 9to5mac تأیید کرده است که حافظه‌ی رم آی‌مک پرو توسط کاربر قابل تعویض نیست و این مورد کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. کوپرتینویی‌ها در حال حاضر امکان تعویض رم را در مدل ۲۷ اینچی آی‌مک‌ 5K خود ارائه می‌دهند؛ اما مدل ۲۱.۵ اینچی این آ‌ی‌مک‌ امکان تعویض رم ندارد. بنابراین با توجه به ویژگی‌های یادشده، ظاهرا اپل تصمیم دارد آی‌مک‌ پرو نیز مانند برخی دیگر از محصولات این کمپانی محدودیت‌های خاص خود را داشته باشد. خبر خوب اینکه شما می‌توانید در هنگام خرید آی‌مک پرو، میزان حافظه‌ی رم این محصول را تا ۱۲۸ گیگابایت از نوع ECC تعیین کنید؛ البته بدین منظور باید هزینه‌ی قابل توجهی صرف کنید. لازم به ذکر است که مدل پایه‌ی آی‌مک پرو از ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد.

نظر شما در مورد آی‌مک پرو و رنگ این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات