رقابت ایندی 500 با حوادث متعدد و قهرمانی ساتو به پایان رسید

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایندی ۵۰۰ را می‌توان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سالیانه‌ی اتومبیلرانی دانست که شب گذشته در ایندیاناپولیس برگزار شد.
تبلیغات

ایندی ۵۰۰ سال ۲۰۱۷ نیز با جذابیت‌های فراوان به پایان رسید. در این مسابقه ۳۳ خودرو می‌بایست ۲۰۰ دور در پیست ۴ کیلومتری ایندیاناپولیس به رقابت بپردازند. سرعت بسیار بالای خودرو‌ها، امکان برخورد و بروز تصادف در این رقابت‌ها را بیش از سایر مسابقات اتومبیلرانی می‌کند. در مسابقات سال ۲۰۱۷ نیز شاهد برخورد‌های متعدد بودیم؛ ۹ شرکت‌کننده پس از بروز حادثه مجبور به ترک مسابقه شدند.

مسیر طولانی و فشار زیاد روی خودرو‌ها، یکی دیگر از مشخصه‌های رقابت ایندی است که نیاز به قابلیت اطمینان بالای خودروها دارد. در مسابقات ۲۰۱۷ ایندی ۵۰۰، ۵ خودرو به دلیل بروز مشکلات فنی مجبور به خروج از رقابت‌ها شدند. بدین ترتیب از ۳۳ خودروی آغازین، تنها ۱۹ راننده موفق به عبور از خط پایان شدند.

رقابت امسال ایندی ۵۰۰ مهمان ویژه‌ای داشت. فرناندو آلونسو راننده‌ی نام‌آشنای مسابقات فرمول یک که دو قهرمانی در کارنامه‌ی خود دارد، در مسابقات امسال شرکت کرده بود. آلونسو که نزدیک به ۱ ماه است به تمرینات و آشنایی با شرایط مسابقات ایندی ۵۰۰ مشغول بود، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و مجدد توانایی‌های خود را اثبات کرد. این راننده‌ی اسپانیایی تیم مک‌لارن، در حالی که در بین راننده‌های برتر بود و ۲۷ دور از مسابقه را به‌عنوان پیشتاز پشت سر گذاشته بود، در دور ۱۷۹ به دلیل نقص فنی در پیشرانه مجبور به خروج از مسابقه شد. در رقابت دیروز سه پیشرانه‌ی هوندا، از جمله نمونه‌ی آلونسو، با نقص فنی روبه‌رو شدند.

راننده‌ی مک‌لارن پس از اتمام مسابقه، در جمع خبرنگاران گفت:

باعث تأسف است که نتوانستم مسابقه را به پایان برسانم. فکر می‌کنم عملکردم در حد خوبی بود. امروز تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای من بود. از تمام طرفداران و عواملی که منجر شدند امکان حضور من در مسابقه‌ی ایندی ۵۰۰ فراهم شود ممنونم.
مسابقه ایندی 500 سال 2017

مسابقه‌ی ایندی ۵۰۰ سال ۲۰۱۷، ۱۵ پیشتاز مختلف به خود دید که از این حیث رکورددار است. اما در نهایت این تاکوما ساتو ژاپنی بود که موفق به کسب جایگاه اول شد. این راننده‌ی ۴۰ ساله که سابقه حضور در مسابقات فرمول یک را نیز در کارنامه خود دارد، در دور‌های پایانی رقابت نزدیکی با قهرمان سه‌ دوره‌ی این مسابقات، هلیو کسترونِوِس داشت و در پایان موفق شد اولین قهرمانی خود و پنجمین قهرمانی تیم آندرتی را به دست بیاورد.

یکی از لحظات حساس رقابت دیروز ایندی ۵۰۰ تصادف سنگین اسکات دیکسون بود که در ادامه می‌‌توانید ویدیوی آن را تماشا کنید. خوشبختانه هیچ یک از راننده‌های این حادثه، آسیب ندید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات