شیائومی بر فروش آفلاین تمرکز می‌کند

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی شیائومی که تاکنون بیشتر روی فروش آنلاین متمرکز بوده، ظاهرا قصد دارد بر فروش آفلاین تمرکز داشته باشد.
تبلیغات

شیائومی یک بار دیگر قصد دارد تا فعالیت‌های خود را در بخش فروش آفلاین در بازار چین گسترش دهد. تا‌کنون این شرکت برای فروش محصولاتش بر روش آنلاین تمرکز داشته و در واقع از زمان تاسیس این کمپانی در سال ۲۰۱۰ تا‌کنون روش اصلی فروش دستگاه‌های شیائومی به صورت آنلاین بوده است. اما از مدتی قبل شیائومی تصمیم گرفت تا با روش آفلاین نیز محصولات خود را در کشور چین به فروش برساند. تاکنون این کمپانی ۵۱ فروشگاه فیزیکی در کشور چین احداث کرده و امسال تعداد این فروشگاه‌ها افزایش خواهد یافت؛ در واقع شیائومی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ تعداد فروشگاه‌های فیزیکی خود را به ۱۰۰۰ عدد برساند.

حال، لی‌جون در جریان برگزاری رویداد مطبوعاتی شیائومی در پکن، اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های شیائومی در سال ۲۰۱۷ فاش کرده است. بنا به گفته‌ی مدیرعامل شیائومی، این کمپانی قصد دارد امسال ۲۵۰ فروشگاه آفلاین جدید در کشور چین احداث کند. این اقدام در راستای تحقق اهداف شرکت یاد شده برای گسترش فروشگاه‌های فیزیکی طی چند سال آینده انجام خواهد شد. لی‌جون به شدت بر این موضوع تاکید دارد که شرکت متبوعش برنامه‌های بزرگی برای خرده‌فروشی در سر دارد و همین امر تمرکز این کمپانی را بر فروشگاهای فیزیکی‌اش نشان می‌دهد. شیائومی معتقد است که تاسیس این نوع فروشگاه‌ها به این شرکت کمک می‌کند تا محصولات بیشتری را به‌فروش برساند. در واقع فروش آفلاین می‌تواند بخش قابل توجهی از فروش کلی شیائومی را شامل شود. اوپو و ویوو از نظر میزان فروش هم اکنون به‌ترتیب دومین و سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین محسوب می‌شوند. این دو کمپانی مدتی است که محصولات تولیدی خود را از طریق فروشگاه‌های آفلاین نیز عرضه می‌کنند. البته در این بین می‌توان به هواوی هم اشاره کرد، چراکه این شرکت هم فروشگاه‌های آفلاینی برای عرضه‌ی محصولات خود احداث کرده است؛ همانطور که می‌دانید در حال حاضر هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در چین است.

مدیرعامل شیائومی مدعی شده که باوجود نیاز به تامین هزینه‌های آزمایشگاهی، این شرکت می‌تواند قیمت نهایی محصولات خود را پایین نگه دارد. کمپانی مورد اشاره به‌منظور کم کردن قیمت دستگاه‌های خود، بازار را به‌طور دائمی و به درستی بررسی می‌کند. شیائومی قصد دارد تا از نظر فروش محصولات از طریق فروشگاه‌های فیزیکی به برترین کمپانی سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در چین مبدل شود و به‌نظر می‌رسد چنین هدفی چندان هم دور از انتظار نیست. افزون بر آنچه گفتیم، جالب است بدانید که شیائومی قصد دارد میزان فروش آفلاین محصولا خود را در سال جاری ۲۵ درصد افزایش دهد. لی‌جون در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد گسترش فعالیت‌های بین‌المللی شیائومی سخنی نگفته است. در واقع بخش عمده‌ی صحبت‌های مدیرعامل شیائومی در رویداد مورد اشاره، در مورد تمرکز این شرکت بر فروش آنلاین محصولات بوده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شیائومی می‌تواند به هدف خود برسد و میزان فروش آفلاین خود را در سال جاری ۲۵ درصد افزایش دهد؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات