کارکنان هواوی و ترس از اخراج: نتایج نه چندان خوب بخش گوشی هوشمند

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی از غول‌های نوظهور در بازار گوشی‌ هوشمند است و توانسته با ترکیبی از امکانات مناسب و قیمت کم، بخش عمده‌ای از بازار را در اختیار بگیرد. اما برخلاف موفقیت اولیه این استراتژی، اثرات مخرب آن کم‌کم آشکار می‌شود.
تبلیغات

هواوی که در اندک زمانی توانست به رتبه سوم تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند در دنیا دست یابد، قصد دارد فاصله خود را با اپل و سامسونگ کم کند. اما این کمپانی پس از واگذار کردن عنوان تولیدکننده اول گوشی‌ هوشمند در چین به رقیب هم‌وطن خود، اوپو، با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. بر اساس گزارش‌ها، فشار بر این شرکت برای افزایش درآمد رو به زیاد شدن است و یک مدیر اجرایی گفت است که این شرکت به هدف داخلی خود برای سودآوری دست نیافته است. هواوی برای کاستن از هزینه‌ها به اخراج برخی از کارکنان فکر می‌کند.

هواوی به هدف داخلی خود برای سودآوری دست نیافت؛ اما درآمد این شرکت از میزان هدف‌گذاری شده پیشی گرفت. در بیانیه‌ی داخلی صادرشده توسط مدیرعامل و بنیان‌گذار هواوی، رن ژنگ‌فی، عنوان شده است که کارمندان باید سخت کار کنند وگرنه کمپانی از هم خواهد پاشید. او در بیانیه خود می‌نویسد: «آیا ممکن است افرادی که در دهه سوم زندگی خود هستند، فقط در رختخواب پول بشمارند؟ هواوی به کسانی که سخت کار نکنند، پول نمی‌دهد.»

این اظهارات باعث شده‌اند که برخی از کارمندان هواوی مضطرب شوند. هواوی حدود ۱۷۰ هزار کارمند دارد که تقریبا نیمی از آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند. یک مهندس ۳۶ ساله که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید: «همه مضطرب هستند. ما با فهمیدن این موضوع که استخدام دائم در یک شرکت ممکن نیست، به گام‌های بعدی فکر می‌کنیم.»

هواوی سالانه سهمیه ۵ درصدی اخراج دارد. بدان معنا که ۵ درصد از کارمندان که بدترین عملکرد را دارند، اخراج می‌شوند یا در پست‌های نامناسب گمارده می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات