آیا ال‌ جی گوشی مطلوب کاربران را ساخته است؟

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
مهم‌ترین ویژگی ال‌جی جی 5، ماژولار بودن آن بود که گرچه ایده خلاقانه‌ای به شمار می‌رفت، اما در بازار موفقیتی نداشت. آیا ال‌جی جی 6 می‌تواند در بازار موفق باشد؟
تبلیغات

ال‌جی جی 6 روز ۲۶ فوریه معرفی شد. این پرچم‌دار نسبت به پیشینیانش ویژگی‌های جدیدی دارد، نمایشگر آن نسبت ۱۸:۹ دارد و طراحی ماژولار را نیز رها کرده  است. امسال، ال‌جی تمام تلاش خود را به کار برده تا گوشی هوشمندی بسازد که نیازهای کاربران را تأمین کند. اما آیا موفق شده است؟

نمایشگر بزرگ و طراحی فشرده

ال‌جی در زمان رونمایی جی 6، بیش از حد از نرم‌افزار بهینه‌شده و نمایشگر غیرمعمول آن صحبت کرد. نمایشگر این پرچم‌دار بارزترین مشخصه آن است؛ این نمایشگر دارای تکنولوژی IPS ال‌سی‌دی، سایز ۵.۷ اینچی، حاشیه باریک، نسبت ۱۸:۹ و رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ است که در بدنه‌ی یکپارچه، به‌راحتی می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد.

ال‌جی جی 6، بر خلاف اندازه نمایشگر، از سامسونگ گلکسی اس 7 اج کوچک‌تر است و از فضای جلوی گوشی بیشترین استفاده را داشته است.

این غول کره‌ای برای اینکه اشتباهات خود را در ال‌جی جی 5 جبران کند، سعی کرده است پرچم‌داری بسازد که پاسخگوی نیاز کاربران باشد. بنابراین، ال‌جی تلاش کرده است فبلتی اندروید با طراحی مینیمالیستی و کاربری آسان تولید کند.

ال‌جی جی ۶

ال‌جی جی 6 به‌جز نمایشگر بزرگ‌تر، چه امکاناتی دارد؟ 

ال‌جی برای راضی نگه‌داشتن کاربران تنها به عرضه نمایشگر خوب و طراحی فشرده اکتفا نکرده است. علاوه بر این موارد، ال‌جی G6 از امکاناتی همچون استاندارد ضد آب IP68، فناوری شارژ سریع Quick Charge 3، اندروید نوقا، نرم‌افزار بهینه‌شده، دوربین عالی و مینی جک برای هدست بهره می‌برد.

رافائل سینکوگرانا، مدیر محصول ال‌جی الکترونیک در ایتالیا، تأیید کرده است که طراحی ماژولار به دلیل توجه به نیاز کاربران حذف شده است. ماژولار بودن مفهوم خلاقانه‌ای بود؛ اما کاربران آن‌گونه که ال‌جی تصور می‌کرد از آن استقبال نکردند (به دلیل غیرکاربردی بودن یا هزینه بالای ماژول‌ها) و به همین دلیل، جی 6 ماژولار نیست. 

ال‌جی جی ۵

باتری قابل تعویض نیز دیگر وجود ندارد. برای برخی این مورد به‌نوعی عیب محصول به شمار می‌رود؛ اما افزایش ظرفیت ۵۰۰ میلی‌آمپری نسبت به نسل قبل، حالت Doze و فناوری شارژ سریع ممکن است کمی از نارضایتی این دسته از کاربران بکاهد.

اما مینی جک برای هدست هنوز وجود دارد. با اینکه برخی از برندها از جمله اپل این جک را رها کرده‌اند؛ ال‌جی برای اینکه تجربه کامل‌تر و متعادل‌تری برای کاربران ایجاد کند، تصمیم گرفته است جک هدفون را نگه دارد. هدفون‌ها و هدست‌های وایرلس روز به روز محبوب‌تر می‌شوند؛ اما هنوز بسیاری از کاربران از هدفون‌ها و هدست‌های سیم‌دار استفاده می‌کنند. چرا باید آنان را ناامید کرد؟

جایگزینی برای گلکسی نوت ۷؟

در نگاه اول، ال‌جی جی 6 گوشی جذابی به نظر می‌رسد. این گوشی با بدنه یکپارچه شیشه و فلز، چندان چشم را اذیت نمی‌کند و اگر مشخصات فنی آن را در نظر بگیریم، ال‌جی G6 گوشی قابل اطمینان و امنی خواهد بود. این غول کره‌ای در کنفرانس خبری اشاره‌ای غیرمستقیم به فاجعه گلکسی نوت ۷ داشت و عنوان کرد که توجه ویژه‌ای به باتری داشته و باتری این محصول تست‌های مختلفی پشت سر گذاشته است.

ال‌جی جی 6 از جدیدترین چیپست موجود در بازار بهره نمی‌برد؛ اما اسنپدراگون ۸۲۱ در ترکیب با نرم‌افزار بهینه‌شده، عملکرد بدون نقصی ارائه می‌دهد.

اما برای آن دسته از کاربرانی که از گلکسی نوت ۷ ناامید شدند، ال‌جی جی 6 آماده است تا با نمایشگر بزرگ، استاندارد IP68، دوربین با دید گسترده و دیگر امکانات فنی به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد. به‌علاوه، ریسک آتش گرفتن و انفجار نیز ندارد. غیبت گلکسی اس 8 در نمایشگاه MWC، به محصول ال‌جی قدرت مانور بیشتری داد. البته هنوز قیمت این گوشی برای بازار ایالات متحده اعلام نشده است؛ اما با توجه به تجربیات گذشته، می‌توان انتظار قیمت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلاری داشت.

حال تنها باید منتظر بمانیم و ببینیم که دارندگان آینده ال‌جی جی 6 چه خواهند گفت. ال‌جی به دلیل فروش ناامیدکننده جی 5 و تلاش‌هایی که برای ساختن پرچم‌دار جدید داشته است، انتظارات زیادی از این گوشی دارد.

آیا ال‌جی جی 6 همان گوشی هوشمندی است که شما انتظار داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات