پروژه های عکاسی: ماجراجویی های گندالف

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بی‌شک بسیاری از شما با سه‌گانه‌ی محبوب ارباب حلقه‌ها و یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار آن یعنی گندالف خاکستری آشنا هستید. اکنون یک عکاس خوش‌ذوق در قالب این شخصیت، سفری تصویری به سرزمین میانه داشته است.
تبلیغات

حقیقتا چه کسی بهتر از یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستان‌های «تالکین»، می‌تواند بهترین راهنمای ما در سفری متفاوت و تصویری به کشور نیوزیلند (سرزمین میانه) باشد؟ وظیفه‌ای که گندالف به خوبی از عهده‌ی انجام آن برآمده است.

عکاسی خوش‌فکر در ظاهر این ساحر خردمند به گوشه و کنار سرزمین زیبا و پهناور نیوزیلند سفر کرده و مسیر خود را در قالب مجموعه تصاویری دیدنی با بینندگان به اشتراک گذاشته است. «آخیل سوهاس» (Akhil Suhas) در طول سفری ۶ ماهه، در پوشش گندالف نیوزیلند را زیر پا گذاشته است.

سوهاس این سفر چندین هزار کیلومتری را «گندالف راهنما» نام‌گذاری و تمامی لحظات آن را در قالب تصاویری چند مستندسازی کرده است. او می‌گوید دوست داشته مناظر زیبای این سرزمین بکر را در تصاویرش ثبت و ضبط کند و همچون بسیاری از دیگر عکاسان، نیوزیلند را مقصدی خوب و مناسب یافته است. اما او در عین حال می‌خواست مسیر خود را از دیگر همکاران عکاسش جدا کند و به‌نوعی کاری منحصربه‌فرد انجام دهد.

او می‌گوید تماشای سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، اثر جاودانه‌ی پیتر جکسون که در این کشور فیلم‌برداری شد، الهام‌بخش او در این راه بوده است. او به این مسئله اشاره می‌کند که نیوزیلند به‌نوعی معرف سرزمین میانه است و هم در ارباب حلقه‌ها و هم بعدها در تریلوژی هابیت به‌عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفت، پس چه کسی بهتر از شخصیت گندالف می‌تواند این تصاویر را جاودانه کند؛ چرا که او به‌نوعی نقطه‌ی تلاقی این دو مجموعه فیلم و البته زیبایی‌های چشم‌نواز سرزمینی رؤیایی نیوزیلند است.

گندالف

در ابتدا، او سعی کرد این تصاویر را به‌صورت سلفی ثبت و ضبط کند، به همین خاطر با استفاده از دوربینی نصب‌شده روی سه‌پایه با یک تایمر شروع کرد که البته نتیجه برای او رضایت‌بخش نبود. در نتیجه او روش خود را تغییر داد و شروع به کمک گرفتن از دیگران کرد. مردمی که هم‌زمان با او در آن نقطه حضور داشتند یا هم مسیر بودند، بهترین کمک برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه بودند؛ چرا که این‌گونه بهتر می‌شد مناظر اطراف را در قاب تصویر به نمایش گذاشت. خوشبختانه مردم همکاری خوبی با او داشتند، در نتیجه تصاویر زیبای ثبت‌شده توسط این عکاس، به زیبایی انسانی کوچک را در میان چشم‌اندازی وسیع و دلپذیر به نمایش گذاشته است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای گوشه‌ای از تصاویر ثبت‌شده توسط این عکاس بنشینید.

ثبت چشم اندازهای طبیعی و زیبای کشور نیوزیلند در قالب ماجراجویی‌های گندالف

گندالف را چگونه راهنمایی دیدید؟ از همسفر شدن با او لذت بردید؟ امیدوارم از مطالعه‌ی این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات