هواوی با افزایش ۴۲ درصدی، به فروش ۲۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۶ دست یافت

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۶ فروش خود را با افزایش ۴۲ درصدی به ۲۵.۷ میلیارد دلار رسانده است.
تبلیغات

هواوی گزارش مربوط به پیش‌بینی خود از عملکردش در سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی در سال ۲۰۱۶ با افزایش فروش ۴۲ درصدی همراه شده و درآمد ۲۵.۷ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۱۶ به جیب زده است. هواوی اعلام کرد افزایش فروش ۴۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵، برگرفته از فروش ۱۳۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند است که بیش از ۲۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش فروش ۴۲ درصدی را نباید پایان کار برای این کمپانی جاه‌طلب چینی خواند، چراکه هواوی برای افزایش درآمد و فروش خود در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز برنامه‌ریزی کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، این کمپانی سال ۲۰۱۷ میلادی زنجیره‌ی تأمین خود را در کنار سایر بخش‌ها نظیر تحقیق و توسعه و بازاریابی تقویت خواهد کرد و با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های جاری، فروش و در نتیجه درآمد خود را افزایش خواهد داد.

هواوی در سال ۲۰۱۶ اقدامات درخوری انجام داد و موفق شد به دستاوردهای تازه‌ای دست پیدا کند. برای مثال، رام اختصاصی این کمپانی که با نام EMUI شناخته می‌شود، بیش از پیش بهبود یافت و عملکرد آن در رابطه با پردازنده‌های کرین این کمپانی بیش از پیش بهینه‌ شد. همکاری با لایکا نیز عملکرد بهتری برای دوربین گوشی‌های هوشمند این کمپانی به ارمغان آورد. از جمله‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این کمپانی که از وجود دوربین‌های تحت لیسانس لایکا بهره می‌برند باید به پی ۹ و میت ۹ اشاره کرد. دو کمپانی چینی هواوی و آلمانی لایکا در راستای تقویت روابط و توسعه‌ی هر چه بیشتر دوربین‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند، مرکزی تحقیقاتی نیز در آلمان احداث کردند که هدف از آن، توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بهبود الگوریتم‌های نرم‌افزاری عکاسی و همچنین تقویت سیستم اپتیکال دوربین‌ها است.

هواوی گوشه چشمی نیز به هوش مصنوعی دارد، به‌طوری‌که میت ۹ این کمپانی اولین گوشی هوشمند است که با بهره‌گیری از دستیار صوتی هوشمند آمازون یا همان الکسا راهی بازار خواهد شد.

پی ۹ و میت ۹ را باید تنها گوشی‌های هوشمند این کمپانی خواند که موفق شدند در سال ۲۰۱۶ میلادی از مرز فروش ۱۰ میلیون دستگاه عبور کنند، به‌طوری‌که حتی میت ۹ این کمپانی به علت نابرابری میزان تقاضا و عرضه با کمبود در بازار روبرو شد. برند Honor این کمپانی نیز در بازار آمریکای شمالی عملکرد چندان بدی نداشت، به‌طوری‌که هواوی اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی از آنر مجیک رونمایی کرد و آنر ۶ ایکس را برای جایگزینی با نسل پیشین راهی بازار آمریکا کرد. آنر ۸ این کمپانی نیز موفق شد نظر منتقدان را به خود جلب کند و به‌عنوان رقیب اصلی وان پلاس ۳ در بازار حضور داشته باشد.

هواوی برای شناساندن برند خود به مشتریان غربی  به سراغ ستاره‌های سینمایی و ورزشی نیز رفته است، به‌طوری‌که لیونل مسی، فوتبالیست آرژانتینی باشگاه بارسلونا به‌عنوان سفیر برند هواوی قرارداد امضا کرده است و اسکارلت جوهانسون و هنری کَویل نیز به‌عنوان سخنگویان پی ۹ انتخاب شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات