اینتل روشی مناسب برای ارتقای گجت های هوشمند معرفی کرد

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در نمایشگاه CES 2017 از کارت‌هایی رونمایی کرده است که می‌توان با افزودن آن‌ها به گجت‌های هوشمند، میزان عملکرد این گجت‌ها را بالا برد.
تبلیغات

دستگاه‌های هوشمند امروزی، درواقع رایانه‌هایی هستند که مانند رایانه‌های شخصی از پردازنده، حافظه و سخت‌افزار مشابه بهره می‌برند. البته همین امر باعث می‌شود عمر کوتاهی داشته باشند و با معرفی محصولات جدیدتر و قدرتمندتر، منسوخ شوند.

فرض کنید تلویزیون هوشمندی دارید که مدتی از عمر آن گذشته و حال، محصول جدیدتر با امکانات و قدرت بیشتر عرضه شده است. اگر بخواهید تلویزیون هوشمند سریع‌تری داشته باشید، باید یک محصول جدید بخرید.

حال اینتل قصد دارد با معرفی محصول جدیدش این روند را تغییر دهد. این محصول جدید، یک پلتفرم در ابعاد کارت اعتباری است که برای ارتقاء عملکرد و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به گجت‌های هوشمند در نظر گرفته شده است. ایده پشت این کارت محاسباتی این است که کاربر بتواند آن را به گجت هوشمند خود - که از درگاه مخصوص به این کارت بهره می‌برد - وارد کند و به‌ لطف تراشه اینتل، حافظه و قابلیت‌های دیگری که روی کارت وجود دارد، سطح عملکرد گجت هوشمند را ارتقاء دهد. کمپانی اینتل در بیانیه‌ای گفته است:

سازندگان گجت‌های هوشمند تنها نیاز دارند درگاهی برای کارت محاسباتی اینتل طراحی و به محصولشان اضافه کنند. سپس با در نظر گرفتن میزان عملکرد و قیمت دلخواه از کارت مناسب در محصولشان استفاده کنند. این کار باعث می‌شود زمان و منابع مورد نیاز برای طراحی و ساخت قسمت‌های محاسباتی و حافظه صرفه‌جویی شود.

کافی است به سخت‌افزار تلفن‌های هوشمند نگاهی بیندازیم تا ببینیم به چه سرعتی در حال رشد هستند و همین امر باعث می‌شود دستگاه‌های هوشمند با سرعت بیشتری از رده خارج شوند. این موضوع باعث شده است اینتل به فکر ساخت کارت محاسباتی بیفتد. البته در انجام این کار با کمپانی‌های دیگری مانند دل، اچ‌پی، لنوو و شارپ همکاری کرده است تا پلتفرم را طراحی کند و برای ساخت سخت‌افزار از کمپانی‌هایی مانند اینفوکوس و سنکا دیتا کمک می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات