تویوتا از خودروی مفهومی Concept-i رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
تویوتا جدیدترین خودروی مفهومی خود را که به هوش مصنوعی مجهز شده‌ است، ساعاتی پیش معرفی کرد.
تبلیغات

خودروی تویوتا Concept-i شخصیت منحصر به فردی دارد. این خودرو به واسطه‌ی هوش مصنوعی خود، همانند انسان‌ها، تفکر و شخصیت خاصی دارد و می‌تواند با مالک خود صحبت کند و ارتباط برقرار کند. می‌توان خودروی جدید تویوتا را نسخه‌ی مشابهی با روبات Kirobo Mini دانست که در حال حاضر در ژاپن به فروش می‌رسد. در کنار هوش مصنوعی که بزرگ‌ترین مشخصه‌ی کانسپت‌آی است، این خودرو از درهایی با مکانیزم قیچی، سیستم رانندگی خودران و طراحی منحصر به فرد، بهره می‌برد.

تویوتا کانسپت آی

تویوتا در جدید‌ترین محصول خود از سنسور‌هایی استفاده کرده است تا توجه و احساسات راننده را درک کند. بدین ترتیب این خودرو می‌تواند تعامل خوبی با سرنشینان داشته باشد و رفتار خود را مطابق خواسته‌های آن‌ها تنظیم کند. کانسپت‌آی همچنین از تکنولوژی‌های خاصی برای درک شرایط محیطی و جاده بهره می‌برد تا تجربه‌ی رانندگی ایده‌آلی را به ارمغان بیاورد. 

تویوتا کانسپت آی

تویوتا Concept-i به صورت پویا میزان رانندگی خودران و دخالت راننده را در هر شرایطی تنظیم می‌کند. این موضوع بستگی به شرایط محیطی و اتفاقات پیش‌رو دارد تا در صورتی که نیاز به دخالت راننده باشد، وی به آرامی کنترل خودرو را تا حد نیاز بر عهده بگیرد. طبق بررسی‌های تویوتا، خودروها هنوز به کنترل راننده نیازمند هستند؛ به همین دلیل خودروی مفهومی جدید به غربیلک فرمان و ادوات کنترلی برای راننده اعم از پدال گاز و ترمز، مجهز شده است.

تویوتا کانسپت آی

کانسپت‌آی در مرکز طراحی Calty تویوتا در کالیفرنیا، طراحی شده است. این خودرو ساعاتی پیش در کنفرانس اختصاصی تویوتا نمایشی جذاب داشت و رابط کاربری این دستگاه که Yui نام داشت، خود را به حضار معرفی کرد. Yui توانایی نمایش دادن پیغام‌ها را روی بدنه‌ی خودرو هم دارد. بخش جلویی خودرو نیز حالت رانندگی (خودران یا دستی) را به نمایش می‌گذارد. در صورتی که مالک به خودرو نزدیک شود، کانسپت‌آی با نمایش پیغامی در حاشیه‌ی خودرو از وی استقبال می‌کند. بخش انتهایی نیز توانایی نمایش برخی عبارات را برای راننده‌های پشت خودرو دارد.

تویوتا کانسپت آی

در داخل کابین نیز Yui فعالیت گسترده‌ای دارد. این دستیار مجازی توانایی نمایش پیغام‌ها و اعلان‌ها را در تمام بخش‌های داشبورد و برای سرنشینان مختلف دارد. سیستم نمایشگر هِدآپ نیز تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را برای وی به نمایش می‌گذارد.

تویوتا کانسپت آی

تویوتا در کنفرانس خود هیچ اشاره‌ای به سیستم محرکه و مشخصات فنی کانسپت‌آی نکرد. غول خودروسازی جهان، خود را بر معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی این خودرو متمرکز کرده بود. نکته‌ی جالب در خصوص کانسپت‌‌آی، تولید و تست آن در شرایط واقعی توسط تویوتا است. این شرکت مطرح ژاپنی در نظر دارد هوش مصنوعی خود را توسعه دهد و در آینده‌ی نزدیک آن را در محصولات خود به کار گیرد. 

تویوتا کانسپت آی

احتمالا در آینده اخبار بیشتری از Yui و کاربرد آن در خودروهای تویوتا خواهیم شنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات