ربات خانگی Olly، دستیار صوتی هوشمندی که رفتار تان را یاد می‌گیرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات خانگی Olly که در CES 2017 معرفی شده، فراتر از یک دستیار صوتی معمولی است و رفتار صاحب خود را می‌آموزد.
تبلیغات

با پیشرفت دنیای فناوری، حضور دستیاران هوشمند صوتی و ربات‌ها در خانه‌ها، اجتناب ناپذیر است. ربات خانگی Olly محصولی است که این دو فناوری جدید را با هم ترکیب کرده است.

نکته کلیدی در این ربات جدید، شخصیت داشتن آن، حرکت و پاسخ به رفتارهای کاربر است. مؤسس شرکت لندنی سازنده این ربات، Hongbin Zhuang در مصاحبه‌ای که در نمایشگاه CES داشت، با اشاره به دو ربات Olly موجود در غرفه، عنوان کرد که یکی از آن‌ها به‌راحتی با همه افراد ارتباط برقرار می‌کند و بسیار پر جنب‌وجوش است، در حالی که دیگری ساکت است و تنها زمانی که از او سؤالی پرسیده شود واکنش نشان می‌دهد. او این تفاوت را نتیجه یادگیری عمیق و هوش مصنوعی خاص این ربات‌ها می‌داند.

Olly رفتارهای روزانه صاحب خود را پیگیری و با گذشت زمان رفتارهای خود را شبیه به او می‌کند. قابلیت اصلی این ربات مانند دیگر دستیارهای هوشمند یعنی Echo و Google Home است. Olly به پرسش‌های کاربر پاسخ می‌دهد، برای او جستجو می‌کند و حتی کنترل وسایل هوشمند متصل به اینترنت را در خانه در دست می‌گیرد. اما تفاوت اصلی او با دیگر دستیارهای صوتی، قابلیت ارتباط و واکنش است. او می‌تواند پیش‌بینی کند شما در حال حاضر تمایل به چه کاری دارید و حتی موسیقی مورد علاقه شما را در زمان مشخص پخش کند.

نمونه اولیه این ربات هوشمند با طراحی یک چشم ساخته شده بود؛ اما از آنجا که این طراحی ممکن بود برای همه جذاب نباشد، نسخه‌ای دیگر به شکل یک دونات طراحی شد. این دونات هوشمند در زمان فراخوانده شدن از پایه خود بلند می‌شود و علاوه بر صدا، با رقص نور به درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد. زمانی که Olly را از هر موقعیتی صدا کنید او به سمت شما می‌چرخد.

نسخه عرضه‌شده در نمایشگاه CES، نسخه نهایی نیست و به نظر می‌رسد پس از کامل شدن آزمایش‌ها، نسخه نهایی در پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات