تلویزیون های 4K با بهره گیری از سیستم عامل Fire TV و دستیار الکسا همراه می‌شوند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
سه برند وستیگنهاس، المنت و سیکی اعلام کرده‌اند که تلویزیون‌های 4K خود را با بهره‌گیری از سیستم عامل فایر تی‌وی آمازون و دستیار صوتی هوشمند الکسا عرضه می‌کنند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد دوران توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی برای تلویزیون‌های هوشمند توسط تولیدکنندگان به سر آمده است، چراکه اخیرا شاهد همکاری کمپانی‌های مختلف برای عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمند هستیم. برای مثال می‌توان به همکاری تی‌سی‌ال با روکو، ویزیو با کروم‌کست و همچنین عرضه تلویزیون‌های هوشمند سونی با استفاده از اندروید تی‌وی اشاره کرد. حال فایر تی‌وی آمازون نیز مشتری خاص خود را پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تلویزیون‌های 4K ساخت سه برند وستینگهاس، المنت و سیکی که هر سه متعلق به کمپانی Tong Fang Global هستند، با بهره‌گیری از سیستم‌عامل فایر تی‌وی آمازون و همچنین دستیار صوتی هوشمند الکسای این کمپانی راهی بازار خواهند شد. هنوز مشخص نیست تفاوت‌های نسخه‌های مختلف عرضه‌شده به غیر از برند متفاوت چه چیزهایی خواهند بود. تلویزیون‌های 4K عرضه‌شده توسط این سه کمپانی که مبتنی بر فایر تی‌وی آمازون خواهند بود در سایز‌های ۴۳، ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچ راهی بازار می‌شوند.

سیستم‌عامل فایر تی‌وی آمازون دارای امکاناتی از قبیل دسترسی به سرویس استریم HBO، Hulu، نتفلیکس و همچنین آمازون ویدیو است. در صورتی که دوست دارید به کانال‌های پخش‌شده از طریق سیستم‌های پخش دیجیتال دسترسی پیدا کنید، این قابلیت نیز در فایر تی‌وی پشتیبانی می‌شود. ریموت‌های توسعه‌یافته برای تلویزیون‌های مورد نظر از الکسا پشتیبانی می‌کنند، از این‌رو می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی کنترل تلویزیون خود را در دست بگیرید. فایر تی‌وی آمازون از سرویس‌های استریم ویدیو به‌صورت 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اینکه این تلویزیون‌ها از سیستم‌عامل آمازون استفاده می‌کنند، امکان کنترل آن‌ها از طریق بلندگوی هوشمند اکو نیز وجود دارد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که آمازون در حال کار روی الکسا برای اضافه کردن قابلیت کنترل اپلیکیشن‌ها با استفاده از این دستیار صوتی در کنار کنترل محتوا از طریق صدور دستور صوتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات