مرسدس بنز مارکوپولو هورایزن معرفی شد

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مرسدس‌بنز نسخه‌ی جدید ون خود با نام مارکوپولو هورایزن را معرفی کرد.
تبلیغات

اگر با داشتن مدل ضعیف‌تر مرسدس‌بنز مارکوپولو، به شما حس اقامت در هتل‌هایی همچون بست وسترن (Best Western) یا هالیدی (Holiday) دست می‌داد، نسخه‌ی تازه معرفی‌شده‌ی مرسدس بنز با نام مارکوپولو هورایزن، طوری طراحی شده است که گویی در هتل‌های مجللی همچون رادیسون (Radisson) یا وستین (Westin) اقامت کرده‌اید.

شاید این بهترین راهی بود که می‌توانست تفاوت میان مدل‌های پایه و استاندارد مارکوپولو و مارکوپولو اکتیویتی را با نسخه‌ی جدید هورایزن توصیف کند. این نسخه‌ی جدید، در قاره‌ی اروپا و در نمایشگاه کاروان، موتور و خودروهای توریستی برگزارشده در کشور آلمان معرفی شد.

این نسخه‌ی مسافرتی جدید، بر پایه‌ی ون‌های کلاس V طراحی و ساخته شده است و بنا بر ادعای این شرکت، نسخه‌ی هورایزن قابلیت جابجایی هفت نفر و فضای خواب برای پنج نفر دارد. قابلیت خم شدن صندلی‌های این خودرو، امکانات گسترده‌ای در اختیار صاحبان آن‌ها قرار می‌دهد.

مرسدس بنز مارکوپولو هاریزن
مرسدس بنز مارکوپولو هاریزن

صندلی‌های آن قابلیت جدا شدن نیز دارند و صندلی‌های جلویی آن می‌توانند رو به سرنشینان عقب بچرخند. بسته به نیاز، صندلی های عقب می‌توانند خم شوند و تختی با ابعاد ۱.۹۳ متر در ۱.۳۵ متر ایجاد کنند که ابعادی نزدیک ابعاد استاندارد تخت‌های دو‌نفره (۱.۸۸m x ۱.۳۷m) است و فضای خواب برای ۳ نفر دارد.

علاوه‌بر‌این، تختی در سقف خودرو تعبیه شده است که با ابعادی برابر ۲.۰۵ متر در ۱.۱۳ متر، گنجایش دو نفر و مجموع وزن ۲۰۰ کیلوگرم دارد.

مرسدس بنز مارکوپولو هاریزن
مرسدس بنز مارکوپولو هاریزن

پرده‌هایی برای پوشاندن داخل کابین در شب نیز تعبیه شده است. به دلیل این‌که ناحیه‌ی سقف در داخل بدنه جمع می‌شود، ارتفاع این خودرو زیر ۲ متر است و مشکلی در وارد شدن و پارک کردن در مکان‌های مسقف نخواهد داشت. با وجود این‌که عکس‌های جزئی‌تری از این خودرو در دسترس نیست، اما شرکت بنز ادعا می‌کند که همه‌‌ی مدل‌های مارکوپولو داری آشپزخانه‌ی کوچک، جارختی و کشویی در زیر صندلی هستند.

پیشرانه‌ی دیزلی توربوی این نسخه در قاره‌ی اروپا عرضه‌ خواهد شد و همانند ون‌های کلاس V، چهار سیلندر و ۲.۱ لیتری است و توان و گشتاور خروجی آن به ترتیب برابر ۱۴۰ کیلووات و ۴۴۰ نیوتن‌متر است.

این مدل نسخه‌های چرخ‌های عقب محرک و چهارچرخ محرک نیز دارد و تمامی‌ نسخه‌ها با جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز مارکوپولو هاریزن
مرسدس بنز مارکوپولو هاریزن

مدیر فروش و بازاریابی ون‌های مرسدس‌بنز گفت: «با عرضه‌ی نسخه‌ی مارکوپولو هورایزن، مشتریانی را که به دنبال یک ون با هندلینگ و طراحی زیبا هستند اما خودروی منعطفی برای خوش‌گذرانی می‌خواهند، راضی نگه می‌داریم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات