پژو صاحب سه جایگاه نخست رالی داکار 2017 شد

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پژو با 3008 DKR جدید، خود را به‌عنوان پادشاه مسلم رالی داکار ۲۰۱۷ ثابت کرد. این خودروی قوی و زمخت سه جایگاه نخست مسیر دشوار ۹۰۰۰ کیلومتری  گذرنده از پاراگوئه، بولیوی و آرژانتین را به دست آورد.
تبلیغات

رالی Dakar 2017 به هیچ عنوان مسابقه راحتی نبود. این رویداد به یک رقابت بسیار نزدیک و دراماتیک با تغییر دائم جایگاه نخست و فاصله بسیار کم نفرات اول در خط پایان تبدیل شد.

در جایگاه نخست، استفان پیترهانسل جای گرفت که حالا با ۱۳ عنوان قهرمانی رالی داکار در کارنامه، به موفق‌­ترین راننده تاریخ این رقابت­‌ها تبدیل شده است. کمک‌راننده او ژان پل کوتره بود که پیترهانسل هر هفت مقام خود را در رده خودروی رالی داکار با وی به دست آورده است.

Peugeot 3008 DKR 2017 Dakar Rally

برای دومین سال پیاپی هم­‌تیمی وی، سباستین لوب فرانسوی، به همراه کمک‌راننده خود دانیل النا در رده دوم قرار گرفت. شانس قهرمانی آن­‌ها در روز چهارم، هنگامی که یک مشکل موتوری، ۲۶ دقیقه از زمان آن‌­ها را تلف کرد، کم شد که ثابت کرد این زمان تلف‌شده به شکل بی‌­رحمانه­‌ای در محاسبه نهایی زمان­ مراحل تعیین‌کننده است.

Peugeot 3008 DKR 2017 Dakar Rally

جایگاه سوم به سیریل دسپرس و کمک‌راننده‌ی وی دیوید کاسترا رسید. آن‌­ها موفق شدند رکورد سریع­‌ترین زمان در رده‌ی خودروی این رقابت­‌ها را ثبت کنند و حتی در مقطعی از رقابت­‌ها به‌صورت موقت در جایگاه نخست قرار گرفتند.

Peugeot 3008 DKR 2017 Dakar Rally

هر سه راننده فوق با خودروی Peugeot 3008 DKR موفق به کسب این عناوین شدند. این خودرو از ظاهری مشابه شاسی بلند جدید پژو ۳۰۰۸ برخوردار است که در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد و به‌تازگی در بازارهایی که پژو در آن‌­ها فعال است، عرضه شده است.

3008 DKR روی یک شاسی سفارشی با موتور دیزل ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ نصب‌شده در عقب، توسعه داده شده است که نیروی این موتور به محور عقب منتقل می‌­شود. با دقت در مشخصات آن، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر و تایرهای ۳۷ اینچی به چشم می‌آیند. این خودرو جایگزین برنده رالی داکار ۲۰۰۶، یعنی پژو 2008 DKR شده است. 

Peugeot 3008 DKR 2017 Dakar Rally

در رده موتور سیکلت، جایگاه نخست به راننده تیم کی‌تی‌ام (KTM)، سم ساندرلند رسید. او نخستین راننده بریتانیایی است که برنده کلی رده موتور سیکلت رقابت‌های داکار شده است. او با ۳۲ دقیقه اختلاف در مجموع موفق به شکست هم­‌تیمی خود، ماتیاس واکنر شد که در مرحله نهایی مقام ششم را به دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات