استعفای مدیران ارشد تیم‌ های فرمول یک مرسدس بنز و رنو

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پدی لوو (Paddy Lowe) مدیر اجرایی مرسدس بنز و فردریک وسور (Fredric Vasseur) مدیر تیم فرمول یک رنو، از سمت خود استعفا دادند.
تبلیغات

مرسدس بنز قهرمان سه فصل اخیر مسابقات فرمول یک، پس از کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۱۶، با مشکلات گسترده‌ای روبرو شده است. پس از جدایی نیکو رزبرگ، اکنون نوبت به پدی لوو مدیر اجرایی این تیم رسیده است. لوو نقش کلیدی در موفقیت‌های مرسدس بنز داشت و با جدایی وی این تیم قطعا چالش بزرگی برای جایگزین کردن شخص مناسبی در پست مدیریت اجرایی خود خواهد داشت.

پدی لوو مرسدس بنز فرمول یک

سال گذشته پدی لوو مذاکرات برای ادامه‌ی همکاری و تمدید قرارداد خود با مرسدس بنز را به انتهای فصل ۲۰۱۶ موکول کرده بود. با این حال طبق برخی گزارش‌ها، مدیر اجرایی موفق مرسدس بنز با توتو ولف و سران این تیم به توافق نرسیده است و با توجه به پیشنهاد‌ تیم ویلیامز، در نظر دارد فصل آینده در مرسدس بنز باقی نماند. البته با توجه به علاقه‌ی مرسدس بنز برای به خدمت گیری واتری بوتاس راننده‌ی تیم ویلیامز به‌عنوان راننده‌ی دوم و جایگزین نیکو رزبرگ، گفته می‌شود که  یکی از شروط ویلیامز برای موافقت با خروج راننده‌ی اول خود، استخدام پدی لوو است.

برخی از منابع معتبر اعلام کرده‌‌اند که خروج پدی لوو از مرسدس بنز قطعی شده است و این تیم مطرح اکنون به دنبال جیمز الیسون، مدیر فنی اسبق تیم فراری است. الیسون سال گذشته به دلیل فوت همسر خود و مشکلات خانوادگی فراری را ترک کرد و این تیم را با مشکلات بزرگی برای جایگزینی وی تنها گذاشت.

فردریک وسور رنو فرمول یک

پدی لوو تنها تغییر بزرگ در پست مدیریت تیم‌های فرمول یک در فصل ۲۰۱۷ نخواهد بود و مدیر فنی تیم رنو، فردریک وسور (Fredric Vasseur) نیز از پست خود کناره‌گیری کرده است. رنو پس از به خدمت گرفتن نیکو هالکنبرگ راننده‌ی مطرح تیم فورس ایندیا، برای تولید خودروی توانمند برای موفقیت در فصل ۲۰۱۷ فرمول یک سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. اما خروج وسور مشکلات بزرگی برای این تیم به وجود آورده است. طبق اخبار منتشرشده اختلاف نظر وسور و مدیران ارشد بخش موتوراسپرت رنو در سیاست‌های این تیم در مسابقات فرمول یک، دلیل خروج مدیر تیم رنو بوده است.

رنو فصل آینده با مدیریت ژروم استول و مدیریت اجرایی سایریل ابیتبول به کار خود ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات