کمپانی بحران زده لئیکو سرمایه ۲.۱۸ میلیارد دلاری جذب کرد

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لئیکو توانسته است با فروش سهام کمپانی‌هایی که در اختیار دارد، به سرمایه‌ای به ارزش ۲.۱۸ میلیارد دلار دست یابد تا از خطر ورشکستی در امان باشد.
تبلیغات

لئیکو یکی از کمپانی‌های مشهور چینی است که به دلیل عرضه محصولات جالب، توانسته شهرت جهانی پیدا کند. یکی از ایراداتی که به این کمپانی وارد می‌شود، این است که لئیکو قصد داشت در زمینه‌های مختلف رشد کند و چند پروژه مختلف را به‌صورت هم‌زمان شروع کرد که می‌توان به خودروسازی، تلویزیون و تلفن هوشمند اشاره کرد.

همین امر باعث شده است کمپانی با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم کند و حتی تا مرحله ورشکستگی نیز پیش برود. حال یک کمپانی چینی به نام SCH قصد دارد روی لئیکو سرمایه‌گذاری کند و بودجه‌ای به ارزش ۱۵.۰۴ میلیارد ین (معادل ۲.۱۸ میلیارد دلار) در اختیار لئیکو قرار دهد.

مدیرعامل لئیکو، ژیا یوتینگ، سال گذشته به مشکلات مالی کمپانی اشاره کرد. این در حالی بود که لئیکو تلاش می‌کرد در بازار چین و بازار جهانی پیشرفت کند و گسترش یابد. البته نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دسامبر سال ۲۰۱۶، لئیکو تعدادی از کارمندان خود را از کار برکنار کرده است.

SCH در زمینه‌ی مشاور املاک فعالیت می‌کند. این کمپانی اعلام کرده است که قصد دارد ۶.۰۴ میلیارد یوآن در سرویس اطلاعات اینترنتی Leshi که متعلق به لئیکو است و TCB سرمایه‌گذاری کند تا بتواند ۸.۶۱ درصد از سهام این کمپانی را در اختیار بگیرد. همچنین ۱.۰۵ میلیارد یوآن در کمپانی فیلم‌سازی لئیکو به نام Leshi Pictures سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا ۱۵ درصد از سهام آن را به دست آورد. در نهایت سرمایه‌گذاری ۷.۹۵ میلیارد یوآن نیز در کمپانی Leshi Zhixin متعلق به لئیکو خواهد داشت تا ۳۳.۵ درصد از سهام این کمپانی را که در زمینه تلویزیون‌های هوشمند کار می‌کند، در اختیار بگیرد.

کمپانی SCH امید دارد در زمینه‌هایی مانند سخت‌افزار هوشمند، املاک و خانه هوشمند نیز با لئیکو همکاری کند. این سرمایه‌گذاری می‌تواند به لئیکو کمک کند تا از حالت بحرانی خارج ‌شود و بتواند زمینه‌هایی را که در آن سرمایه‌گذاری کلان کرده است، گسترش دهد و به مرحله سودآوری برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات