کوالکام: گوشی به نمایش درآمده در CES محصول نوکیا نیست

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام طی بیانیه‌ای اعلام کرد گوشی هوشمندی که در غرفه‌ی این شرکت در CES‌ به‌ نمایش گذاشته شده‌ بود، محصولی از نوکیا نیست.
تبلیغات

گوشی هوشمند مرموزی که پیش از این تصور می‌شد مدل پرچم‌دار Nokia 8 باشد، طبق اعلام کوالکام، به‌هیچ‌وجه محصول نوکیا نیست و دستگاهی که در غرفه‌ی کوالکام برای نمایش قابلیت‌های تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به‌ کار گرفته شد، طراحی مرجع اختصاصی کوالکام بود. طی روزهای گذشته، ویدیو‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن‌ها دستگاهی با لوگوی اسنپدراگون، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و اسپیکرهای دوگانه‌‌ای به‌ نمایش درمی‌آید و از آن با عنوان Nokia 8 یاد می‌شود. گفته می‌شد این گوشی از دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی تصویر (OIS و EIS) و دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اما امروز کاترین بیکر، سخنگوی کوالکام طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کمپانی متبوعش به‌هیچ‌وجه جزئیات گوشی‌های طراحی مرجع خود را فاش نمی‌کند و گزارش‌های مبنی بر آنکه دستگاه یادشده مدلی از نوکیا است، صحت ندارند. بیکر افزود: «دستگاه‌هایی که برای نمایش قابلیت‌های تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده‌اند، همان طرح‌های مرجعی هستند که این کمپانی برای نمایش تراشه‌های جدید خود از آن‌ها استفاده می‌کند.»

ما جزئیات طراحی مرجع خود را فاش نمی‌کنیم. طی روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر استفاده‌ی ما از یک مدل نوکیا در نمایشگاه CES منتشر شده‌اند؛ اما این گزارش‌ها صحت ندارند، دموی ۸۳۵ ما روی دستگاه‌های طراحی مرجع خودمان اجرا شد؛ دستگاه‌‌هایی که ما هرسال برای نمایش تراشه‌های اسنپدراگون خود استفاده می‌کنیم.

بنابراین، اگرچه در آینده‌ی نزدیک گوشی هوشمندی با نام Nokia 8 رونمایی خواهد شد؛ اما به‌ نظر می‌رسد تصاویری که اخیرا منتشر شده‌اند، به این گوشی تعلق ندارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات